Dicht 2012

“Onze Marja” gaf een tip ;o)
Dat wordt geprolongeerd met stip
Voortaan krijg ik spontaan de schuld
Van alles wat Gabi onthult

We dichten saam dit oude jaar
Gooien de puinhoop bij elkaar
Of tellen onze zegeningen
Die elkaar vast zullen verdringen

Met lach of traan, het maakt niet uit
Zolang je ’t oude jaar maar sluit
Geen kiertje laten we meer vrij
We starten met een schone lei

Ik wens een ieder die dit leest
Een heerlijk en ontspannen feest
En verse start van ’t nieuwe jaar
Waarin we lezen bij elkaar

Dag bloggers, houdt u allen goed
Verlies geduld noch goede moed
Een hoop gezondheid wens ik u
En dat was mijn verhaal voor nu



Hoe de anderen 2012 dichten, kun je bij Gabi zien

20 opmerkingen:

  1. Hoi Marja,
    Wat een mooi gedicht! Heerlijk om te lezen! En dan dat plaatjes, geweldig, waar vind je zoiets nu weer...
    Ik wens je een heel mooie jaarwisseling en een fantastisch 2013!
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie oud en nieuw en een heeeeel mooi 2013 voor jou & de jouwen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie woorden Marja, graag gelezen, bezorgden me een (welkome) grinnik en glimlach.

    Uiteraard wens ik jou en de jouwen, samen met mijn achterban, een fantastisch 2013 toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gedicht, Marja. Fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2013!

    Liefs Fredserique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een knallend eindejaarsgedicht Marja!
    wij staan te springen om het nieuwe jaar te beginnen!
    ik wens je veel schrijf- en rijminspiratie voor het nieuwe jaar. tot in 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent een echte "Pieternel" ,leuk zo'n oud/nieuwjaarswens op rijm !
    En natuurlijk kom ik terug in 2013 want ik kom hier graag !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer prachtig geschreven!!

    Voor jou en je familie een leuk eindejaar en een liefdevol 2013!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi gedaan. Een fijne jaarwisseling voor jullie en alle goeds voor 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Grappig, zo'n eindejaarsgedicht.
    Ik wens je een fijne avond en een nieuw jaar vol inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een sprong van de wijzer, heel gering
    En dan is er de jaarwisseling
    Ik hoop je in 2013
    weer op je blog te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Marja dank je wel voor je vriendschap. Heel gelukkig 2013.
    Als je Downton Abbey graag wil zien kan ik je de DVD's opsturen want ik heb seizoen 1 en 2. Je stuurt ze daarna gewoon weer terug. Ik leen ze je graag uit als je ze wil zien. Laat me maar weten. Dikke knuffel .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je lieve aanbod. Ik kom hier nog op terug.

      Verwijderen
  12. En morgen gezond weer op............fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nog even en mogen we weer opnieuw beginnen met 365 dagen. Fijne jaarwisseling.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. o zie hier net plezier,open ik het gebaar en wens je Marja en de jouwe een Gelukkig Nieuwjaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi gedicht en met plezier gelezen! Het nieuwe jaar ben jij inmiddels goed begonnen. Sorry dat ik iets te laat ben met mijn reactie ;-)
    Van mij de aller- ALLERbeste wensen voor een gezond en voorspoedig 2013. Ik wens je alles wat jij jezelf toewenst...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. SUPER MARJA!!!!

    Sorry dat ik nu pas langs kom om het te lezen.
    Had het echt te druk... kijk maar in je mail.

    Liefs,

    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen