Datum


bron 

Mijn nichtje vertelde vrijdag dat ze bezig was met een toespraak voor het bruidspaar van vandaag. Ze is trouwambtenares en dol op haar werk.

Ik denk dat er veel belangstelling was voor deze datum. Voorlopig hebben we de bijzondere data weer gehad. Misschien is 20-12-2012 nog een aardig voorbeeld, maar die haalt het niet bij de twaalf die we dit millennium mochten beleven. Wat was er ook alweer op 02-02-02, Wim-Lex en Máxima, toch?

Hebben jullie heel bewust voor een bepaalde datum gekozen voor je trouwdag of voor een andere bijzondere gebeurtenis? En zo ja, welke datum is dat dan?

16 opmerkingen:

  1. Mattijs en ik zijn getrouwd op 11 september omdat het dan Nieuwjaar is volgens de Koptische kalender; das de oudste kalender die we kennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor ons is het een bijzondere dag, we hebben op die dag tegen elkaar gezegd dat we voor elkaar gingen, maar 28 november is verder geen bijzondere dag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Onze trouwdag was geen speciale dag. Maar 17 maart wel. Dat is de dag dat ik Husband leerde kennen. Achteraf was ik liever op die datum getrouwd.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 17-03-1973. Misschien toch wel extra speciaal.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen enkele datum bewust gekozen.
    Door ingrijpende gebeurtenissen zijn bepaalde data wel mijlpalen geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk als je een speciale datum hebt, kwestie dat je hem makkelijk kan onthouden!
    groetjes, Hilde
    PS. kan jij me weer uit de nood helpen met mijn probleempje met mijn accounts (vraagje bij opmerkingen zie jouw vorig logje)?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niets bewust gekozen, maar feit is wel dat ik beide keren trouwde op de datums dat mijn opa's en oma's ook trouwden. De eerste keer op 10 mei, de tweede keer op 16 april.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helaas Marja, wij zijn niet getrouwd en we hebben ook geen kinderen, wel leuk om op die vraag te komen, er zijn zeker wel data's die er toe doen,maar dat is niet wat met een keuze van mij en mijn partner te maken hebben ;-)(dus dat wij die konden uitzoeken )

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik begrijp dat hele gedoe over datums echt niet ,12-12-12 en dan!!Misschien ben ik daar dan weer te simpel voor.Onze trouwdag?eerlijk gezegd geen idee waarom deze datum.Gelukkig was het een prachtige warme dag dat dan weer wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hou wel van mooie regelmatige getallen.
    Ik word ook altijd een soort van blij als ik om 22.22 uur op de klok kijk. Op één of andere manier gebeurt dat ook heel vaak.
    Ons trouwen was geen moetje, maar wel een spoedje. We trouwden op de 1e dag na de 14 dagen wettelijk vereiste ondertrouw.
    En da's vanzelf een bijzondere datum geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. NINE-ELEVEN 1971 niet wetend dat deze datum 30 jaar later zo beladen zou worden.
    Grtz Mara

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geen speciale datum maar gewoon omdat het die dag gratis was :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nee ,wij hebben nooit voor een "speciale" datum gekozen maar onze trouwdag is wél een speciale dag gewórden !
    We hadden ,op één dag na , dus bijna wél een achterkleinkind gekregen op 12-12-12 nu is het 11-12-12 maar dat is óók wel makkelijk te onthouden denk ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nee, wij zijn lekker dwars niet in de zomer gaan trouwen, maar lekker in de herfst. We konden elke dag kiezen waarop we wilden trouwen. Dat is vrijdag 23 oktober geworden en we wilden pas om 16.00 naar het gemeentehuis. Zo hadden we de garantie dat de "preek" nooit lang kon duren ;-) Twintig jaar geleden alweer...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik opteer voor 13-13-13. Maar wat daarop moet gaan gebeuren is nog niet bekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wij kozen voor 28 december. In de eerste plaats omdat me vader wilde dat ik 20 was voordat ik trouwde, dat was ik dus 3 dagen en nog in december omdat het toen belastingtechnisch nog voordeliger was. Zou nu die jaar 40 jaar geleden zijn maar met precies 35 jaar er mee gestopt.

    BeantwoordenVerwijderen

Sorry, lieve mensen. Jullie reacties op logjes ouder dan twee dagen verschijnen niet direct. Ik moet ze helaas eerst modereren omdat ik de laatste maanden tientallen spamreacties per dag ontvang.