Zwijmelen op zaterdag 3

Lieve mensen, 
Even voor de goede orde: 
Er zijn geen spelregels. 
Ieder zwijmelt op zaterdag naar eigen gevoel, smaak en stijl. 
Je mag er iets bij vertellen, maar dat hoeft niet. 
Een simpel videootje is voldoende. 
Van heavy metal tot treurmars, 
van gospel tot punk, 
van kleuterdeuntje tot carnavalskraker, 
van country tot klassiek en 
van Hazes tot Callas. 
Geen enkel probleem. 
Gooi maar in de groep. 
Fijn weekend.

Zwijmel ook mee bij:
Laura
Melody
Fréderique
Elisabeth
Greet
Trees
Albert y Mara
Gabi
Hilde
Voetje
Natasja 

PS
Zwijmelen kan ook bij een filmfragment.
Ik ben benieuwd naar jullie favorieten. 

29 opmerkingen:

  1. Ook dit blijft een geweldig mooi nummer .Ik heb genoten .En ik doe weer mee natuurlijk
    Fijn weekend
    Elisabeth

    http://elisabethjustwhoiam.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook wij gaan weer meedoen, maar een zwijmelplaat heeft toch een andere betekenis dan dat jij er nu aan geeft. Over smaak valt niet te twisten en daarmee sluit ik mijn opmerking af. Grtz Albert
    P.S. Après toi is een duidelijk voorbeeld van een zwijmelplaat.
    Sinds Sky Radio er is wordt dit ook wel een Lovesong genoemd,
    maar dat bekt niet zo lekker met zaterdag. Waar of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind zwijmelsongs heerlijk maar ben geen fan van Vicky Leandros.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Ik doe ook mee. En ja, Vicky Leandros vond ik destijds ook geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van haar kan ik altijd iets horen mooi,fijn weekend Marja xxx

    Ps:je tekst vind ik ook geweldig,zo blijft het ook het het leukst ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk initiatief!! Ik heb gelijk mijn favoriete nummer opgezocht. Een fijne reden om even aan mijn vader te denken. Juist deze maand is hij heel erg in mijn gedachten.

    Dank je wel voor dit mooie idee.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het een heel mooi nummer. Ik vond haar echt geweldig!

    Liefs Frederique


    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik krijg de link er niet in naar jouw blog. Sorry.....

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geeft niet. Jouw linkje staat hierboven in het rijtje.

      Verwijderen
  9. Mooi ingevuld... een echte zwijmelaar zal ik maar zeggen. Hoewel ik niet van Franstalige muziek houd en ook geen fan was van Vicky Leandros.
    Dat er geen regels zijn in 'zwijmelen op zaterdag' ben ik het mee eens. Iedereen zwijmelt op zijn eigen manier. En ik las ergens dat zwijmelen ook 'in extase raken' kan betekenen en dat kan natuurlijk op alle muziekstijlen.
    Maar de rubriek is wel heel leuk hè... heb nu alweer zin in volgende week zaterdag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goh dat is een oudje en allerlei oude herinneringen komen nu naar boven

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohjeeeeee Vicky...... hihi mijn vader riep vroeger altijd: 'daar is mijn 2e vrouw'....
    En ik zie me weer zitten, op de grond voor de bank, een beker chocolademelk in de hand, de tv aan op de duitse zdf kijkend naar de hitparade met Ilja Richter ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohja, wat goed van jou dat je zelf de link hebt gepakt, wij 'liggen' hier met 3 van 4 ta vechten tegen de griep.... we voelen ons dus niet zo fris en ik heb na een gebroken nacht lang geslapen vanochtend. Vandaar dus dat ik zo laat ben

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had mijn oplettertje aan staan. Beterschap allemaal.

      Verwijderen
  13. Het favoriete nummertje van mijn vader, speelde dit liedje ook altijd samen met zijn band. Pure nostalgie...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Marja en allemaal!!!

    Hier vinden jullie mijn bijdrage voor deze zaterdag:

    http://gabibk.blogspot.nl/2012/12/en-we-zwijmelen-weer-op-zaterdag-yeahhhh.html

    Zeg Marja,
    Wat fijn dat je de 'spelregels' nog even voor iedereen duidelijk hebt uitgelegd.
    Dankjewel... ;-)

    Een hele fijne zaterdag nog,

    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh... ben ik nog even...
    Had helemaal niets gezegd over jouw bijdrage.
    Heel romantisch op de een of andere manier... `t is meer de muziek van me moeder maar deze heeft toch wel wat.

    Liefs,

    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zwijmel gewoon lekker voor de mooie vlammetjes in de open haard vanavond ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk toch... al die vrolijke tonen...
    Ik wens je een feel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik herinner me dit prachtig lied alsof het gisteren was!!!
    PS. geen probleem hoor Marja, je mag een linkje plaatsen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik leek in die periode sprekend op haar. Echt iedereen sprak me erop aan dus wildvreemde mensen. En tuurlijk vond ik haar geweldig want ze zong inhet frans en alles wat frans was was geweldig.
    Mijn ouders waren dan wel naar Nederland verhuidt maar we keken alleen franse series, die waren er toen best veel in de jaren 70 zoals Belle et Sebastien, Poly(een pony), Maigret. Er werden alleen franse films gekeken, boeken gelezen, geschiedenis geleerd, frans gegeten enz. Haha. Best gek natuurlijk als je emigreert en dan alles wat daar was VEEEEL beter was. Nou ja zij zijn al lang weer terug want Frankrijk was toch echt veel leuker en beter voor hen.
    knuffel en ik hoop dat t allemaal goed komt met je pap.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hihi, je maakt weer heel wat los in blogland... ik zal er eens over nadenken of ik volgende week ook een nummer heb wat hiervoor geschikt is. Fijne avond verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. OWWWWWWWWWWWWWWWWW Marja, wat maak je in mij los?
    Ik zal kort zijn.
    Had ik Hulkinnetje niet, dan had ik Vicky!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik heb ook nog eens meegedaan: http://voeteninhetwater.wordpress.com/2012/12/01/lemon-tree-fools-garden/

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gloeiende, gloeiende, heb weer even stiekem naar Vicky gekeken en geluisterd!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Blij om te lezen dat er geen regels zijn.
    Toch overtreedt ik er 1! Ik zwijmel vandaag pas op zondag. Door alle surprisedrukte, etentje, het gewone weekend gedoe, looptraining, heb ik nu pas tijd om te zwijmelen. Hier mijn verlate bijdrage.

    http://tasja72.blogspot.nl/2012/12/zwijmelen-op-zaterdag-love-is-all-aroud.html

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh en... Vicky... ja, zwijmelen. Ik ken Vicky bij naam, maar niet bij muziek. Heb het van vroeger niet meegekregen en zelf nooit ontdekt. Maar het zwijmelt wel ja!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ja ik ben niet zo van die dingen die je op een bepaalde dag moet doen zoals zwijmelen en dichten, dat is mijn ding niet zo. Maar ik zwijmel wel hoor deze zondag nog toen ik heel veel mooie nummers van Katie Melua had gekregen heerlijk.............

    BeantwoordenVerwijderen