Zieke os hoest peperdure galstenen op


Dat was dus een goede investering.

14 opmerkingen:

  1. En wat zal dat arme dier een pijn hebben geleden waar het nu hopelijk een beetje van af is!

    Beiden mazzel gehad dus... de os en de boer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi en bijzonder verhaal...
    Fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben ik blij voor die boer
    Wat ben ik blij voor die os
    Hij mag bij mij de kerststal in!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjee... wat een bedrag voor een paar van die stenen.
    Ik zag laatst een reportage over Chinese geneeskunde en de ingrediënten die ze gebruiken. Daar trekken soms de rillingen van over je rug.
    Maar wat erger was: ze gebruiken nog steeds beschermde materialen zoals hoorn en ivoor. Ondanks de hoge straffen die er op staan.
    Fijn weekend,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er ging iets mis. Net als met die galstenen van die Os in China! Ik vind het een fantastische verhaal. Stel je voor: galstenen ophoesten? Aannemelijker lijkt mij dat ze het zieke beest geslacht hebben en toen de stenen gevonden. Had de boer toch zijn investering terug!
    groet Sa!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Meestal is "je gal spugen " voor de ander geen pleziertje ,dat is hier dus ánders !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bijzonder verhaal!!

    Vooruitziende Chinees ...doet aan recycling...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een bizar verhaal. Blij dat die os van de pijn af is! En een meevaller voor de boer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Idd een bijzonder verhaal. Het kan raar lopen. Maar gelukkig voor die boer en de os! Die is van zijn pijn af.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een bijzonder verhaal, je denkt dat je os ziek is en hij geeft je "goud" en is weer genezen, mooier kan toch niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een bijzonder gegeven. Dat van die medicinale werking wist ik niet. Er is veel dat wij niet weten.
    Mooie opsteker voor die boer. Die heeft de eerst komende jaren geld genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen