Zoenen


“Weet jij al hoe men moet zoenen?” vroeg de jongen aan het meisje dat naast hem op het luchtbedje zat.
Nou en of, dat wist ze wel. Ze was tenslotte al bijna zeven.
“Je doet gewoon allebei je mond open en speelt dan met elkaars tong.”
Hij keek haar verbijsterd aan. “Dat meen je niet. Jakkes. Nou, dat ga ik nooit doen hoor.”
“Tuurlijk wel. Je denkt dat omdat je nog klein bent, maar later vind je het echt heel spannend.”
“Als ik dat later leuk moet vinden, blijf ik liever gewoon zes jaar.”
Hun ouders waren getuige van dit gesprekje en gaven elkaar een vette knipoog. Over een jaar of tien zouden ze hem hier nog eens aan herinneren.

Wil je ook meedoen met mijmeren op maandag? Klik dan hier

24 opmerkingen:

  1. :-) alhoewel ik die kennis met 6 nog echt niet had

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook niet, maar het paste bij het plaatje.

      Verwijderen
  2. Ach.... zo leuk ! Doet me denken aan onze dochter op die leeftijd toen ze het nog een héél raar idee vond om later bij een "vreemde meneer" in huis te gaan wonen ;-)

    Als er in het grijze vierkant een filmpje zou moeten verschijnen dan werkt dan ( bij mij) niet !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yep...!!! dat doen ze... Heel leuk Marja!

    Hahahahaaaaa... op de een of andere manier lijken onze bijdragen wel op elkaar; moet aan het onderwerp liggen.

    Ik ben benieuwd wanneer onze Martijn die stap zet... ;-)

    Groetjes,

    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja leuk. Onze kleinkinderen(broer en zus) vroegen ons ooit "Zoenen jullie ook" Ja hoor zeiden we en gaven meteen een demonstratie. Kleinzoon(toen 6) gruwde en riep "Gatver ze doen het echt"

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk hè, die onschuld van kleine kinderen?

      Verwijderen
  5. leuke mijmering Marja, en wat een grappige foto!!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit soort herinneringen heb ik ook wel aan uitspraken van onze dochters toen ze klein waren. Zo geestig!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig, zowel je verhaal als je foto!
    Kinderen..... wat kunnen je herinneringswaarde uitspraken doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha! Zo wordt er hier ook over gesproken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een logische en grappige reactie van kinderen van die leeftijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En dan moest hij eens weten wat voor 'vieze dingen' grote mensen nog meer met elkaar doen. Maar daar komt ie wel snel achter.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Marja,
    O wat heerlijk onschuldig en herkenbaar. Zo leuk, dit soort verhaaltjes te lezen. Die zorgen altijd voor een grijns van oor tot oor...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja kinderen vertellen dat soort dingen, zij was duidelijk al verder dan hij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jij heb er een mooie mijmering van gemaakt,die van Melody is mooi en deze ook beide onschuldig en op ontdekking en waar de meisjes het voortouw nemen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een leuke invulling Marja als we naar het plaatje kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De eerste keer dat ik trouwde was ik zes jaar oud. De vrouw in kwestie was van dezelfde leeftijd. Zij woonde vier portieken verderop in dezelfde flat. Gezeten op de bank in haar ouderlijk huis moest ik een aantal vragen van haar beantwoorden. Daarna zei zij: 'Goed, we zijn getrouwd.' Ik had niets gevraagd, maar zei: 'Ja, we zijn getrouwd.' Ze pakte mijn hand: 'Wij gaan naar mijn moeder.' Deze gaf niet zo maar haar goedkeuring: 'Hebben jullie elkaar al een zoen gegeven?' Wij terug naar de bank. Het zoenen gaf niet het idee dat we getrouwd waren. Wij besloten iets anders te gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zes jaar en dan al verkering.
    Nou ja, min of meer dan.
    De tijd verstrijkt snel.
    Voor je het weet schuifel je samen door de Aldi: 'moe jij nog kaas?'
    Zo gaat dat in het leven.
    Nou ja, min of meer dan.

    BeantwoordenVerwijderen