Romantiek

De schrijfveer van vandaag bracht me aan het twijfelen. Ben ik zelf eigenlijk een romantisch type?

In feite zie ik mezelf meer als praktisch, nuchter en logisch denkend mens. Ook ben ik trouw, toegewijd en plichtsgetrouw. Is dat niet in tegenstelling met romantisch, avontuurlijk, dromerig en poëtisch?

Ik heb niets met de spreekwoordelijke kaarsjes en vioolmuziek. Allemaal mooi hoor, daar niet van. Maar ik hoef niet in een stemming gebracht te worden. Voor mij hoeven ook geen rozenblaadjes de weg naar mijn bed te wijzen.

Toch kan ik zwijmelen bij prachtige muziek, huilen bij een zielige film en gegrepen worden door een boek. Ook de natuur, een uitzicht of volle maan kunnen mij diep raken.

Hoe staan jullie tegenover romantiek?

17 opmerkingen:

  1. Hoi Marja,
    Rozenblaadjes hoeven voor mij ook niet hoor. Ik zie mezelf ook als nuchter en praktisch. Maar samen een mooie wandeling maken, of samen een prachtig kasteel bekijken, dat doet me toch wel wat... Is dat dan romantisch? Volgens mij wel!
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben niet zo heel romantisch. Maar wel heel attent. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weet je... ik moet er echt voor gaan zitten en erover nadenken om een eerlijk antwoord te kunnen geven.
    Zal ik eens doen.
    Ik kom hier nog op terug...

    Een fijne dag Marja,

    Gaabs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi verhaal ! Grappig dat ik mij er ook in herken. Praktisch, niks met kaarsjes, maar wel huilerig bij een mooie film ;-)
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heeft niet ieder een ander idee van romantiek? Zoals Mirjam schrijft samen een mooi kasteel bekijken? Ik ben heel romatisch.
    Ik vind het heerlijk om tegen elkaar aan te zitten op de bank, kaarsjes aan, en dan lekker kroelen en vasthouden. Hand in hand wandelen, uit eten en leuke plannen verzinnen.
    Ik hou niet zo van die zoete romantische films, ik hou van drama.
    knuffel en fijne dag.
    ps volgens mij ben jij ook wel romantisch hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja ik ben heel romantisch ,jammer genoeg mijn man iets minder.Maar ja een mens kan niet alles hebben! Alleen die rozenblaadjes hoeven van mij nou weer niet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben ik weer...

    Tja, denk dat ik best romantisch ben of i.i.g. wel wil zijn.
    Dan bedoel ik romantisch zoals er eigenlijk mee wordt bedoeld.
    Kijk hier eens even: http://nl.wikipedia.org/wiki/Romantisch
    Ja, daar houd ik wel van.
    Ik besteed graag exclusieve aandacht aan me partner en ontvang die ook graag...

    Groetjes,

    Ikke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk. In dat opzicht ben ik inderdaad ook romantisch.

      Verwijderen
  8. Kan ik me helemaal in vinden, Marja.
    Voor mij ook geen boekjesromantiek. Maar een mooie film, mooie muziek of een fijn etentje is heerlijk. Kaarsjes vind ik leuk vanwege het knusse gevoel. Maar rozenblaadjes naar mijn bed....? ajb niet, zeg!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn idee van romantiek? Nou, verrast worden met iets kleins of een bloemetje. Zomaar nergens voor. Sinds hij niet meer werkt is het er een beetje uitgesleten maar ik werd daar voorheen wel mee verwend door manlief. En samen uit eten gaan met kaarsjes erbij, ja hoor dan voel ik me vanzelf romantisch worden ;-).
    En verder, ben ik ook praktisch en nuchter ingesteld, niet alles is te romantiseren natuurlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou een beetje romantiek is toch wel leuk. Ik mag graag een zacht klassiek Cd'tje opzetten en wat waxinelichtjes aansteken. Dat vindt Maria ook leuk. Of ik kook voor haar en dan maak ik de tafel gezellig. Zulke dingen. Maar niet elke dag. Het moet iets leuks blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nuchter en praktisch: ja. En huilen bi een mooie film: ook. Rozenblaadjes richting bed: nee, alsjeblieft ....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou éigenlijk wel ongeveer zoals jij zelf ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Voor kaarsjes en vioolmuziek zeg ik niet neen, het brengt mij wel in een romantische bui, maar even goed kan ik heel nuchter uit de hoek komen.
    Het heeft vooral met tijd te maken, er zijn nu éénmaal momenten dat ik wil verdwijnen in de zachte klanken van een lied of een gedicht en dan weer andere tijdstippen dat je praktisch en nuchter moet zijn.



    BeantwoordenVerwijderen
  14. denk er een beetje hetzelfde over als jij. groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Op het juiste moment en met de juiste persoon is iedereen romantisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. volgens mij, ben ik helemaal niet romantisch.....

    BeantwoordenVerwijderen