Nachtmerries

Vreselijke beelden, paniekgevoelens en tandengeknars. Het zweet breekt je uit en je hart slaat op hol. Je rent voor je leven, maar komt geen meter vooruit. Je valt en valt en blijft maar vallen. Er klinkt gegil.

Dan voel je twee armen om je heen. Hij geeft je een zakdoek en een glas water. Troostende woorden zorgen dat je langzaam maar zeker kalmeert. Waar ging het nou over? Wat was er aan de hand? Je weet het niet meer. Alleen de angst kun je je herinneren.

Hij blijft je haar en je rug aaien. Sust je, houdt van je en voor je het weet glijd je zachtjes terug naar dromenland. Nu alleen maar mooie dromen, lieve dromen en volledige ontspanning.

19 opmerkingen:

  1. trusten... ik teken voor nachten met alleen maar mooie dromen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had ze als kind zo nu en dan...
    Kan me nog helder voor de geest halen hoe dat was; BAH!

    Tegenwoordig droom ik soms in "speelfilm stijl", zo nu en dan zelf in serie... hoe is het mogelijk?

    Slaap lekker,

    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig geen last van (gehad), lijkt me doodeng!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi geschreven weer...
    Ik wens je veel nachten met mooie dromen...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Poe akelig zeg. Ik zelf heb gelukkig niet zo veel last van nachtmerreis (even afklopnpnen).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Naar hoor, gelukkig droom ik niet zo vaak eng..en hij is er he ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoe waardevol.. 2 armen om je heen.. troostende woorden.. veiligheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bah wat akelig, ik heb gelukkig zelden nachtmerries of rare dromen. Die 2 armen he, die maken je weer rustig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig heb ik bijna nooit meer nachtmerries. Vroeger wel en inderdaad... dan is het heerlijk als er iemand is die je gerust kan stellen en waar je weer heerlijk bij kan inslapen!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Brrr een bekend verhaal,komt bij mij helaas nog te vaak voor

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ehhhh mag ik alsjeblieft alleen maar dat laatste? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als kind had ik wel eens nachtmerries over lelijke mannetjes met enge vingers die achter mij holden om mij mee te nemen naar één of ander donker bos...gelukkig komen deze vieze lelijke mannetjes nu niet meer op bezoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik herken het! als kind had ik vaak nachtmerries, ik was nogal een bange, bang om in het donker alleen in mijn eigen bed in die donkere slaapkamer te liggen. daarom mochten wij altijd een lampje hebben branden in de gang. En toch die nare dromen, van dat hollen voor je leven, geen meter vooruit komen, een engerd die je achterna zat en dan.... op het laatste nippertje -net als die mij wou grijpen- maakten mijn voeten zich los van de grond en begon ik te zweven, steeds hoger en hoger, en die engerd kon me niet meer te pakken krijgen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kon ook zweven en vliegen in dromen. Dat was heerlijk.

      Verwijderen
  14. Ik heb gelukkig nooit enge nachtmerries ,ik ben meer de troostende partij die glaasje water aangeeft ,maar dat is éigenlijk de mooiste rol natuurlijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wekenlang droom ik niet en dan ineens boem is er weer een.Soms blijft een droom me dagenlang achtervolgen ,meestal vergeet ik ze meteen.
    groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Enge dromen herinner ik me niet, wel de angsten voor het naar bed gaan. Controleren of er nergens enge mannen zaten. In de kledingkast, onder het bed van mijn broertje en tot slot de boekenkast waar ik vanuit mijn bed onder kon kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh ja. Als kind had ik hele enge dromen als ik ziek was. Zal wel door de koorts gekomen zijn, maar dan was idd mijn vader altijd paraat. Met een slokje drinken. Maar toch ook nog altijd heel even onder bed kijken, of er geen krokodil was... Wat zou dat toch zijn bij kinderen? Mijn dochter (16) doet ook nog steeds het licht in de gang aan als ze naar boven loopt. Het zal dus wel van alle tijden zijn.

    BeantwoordenVerwijderen