Loghoppen

Vandaag is dan eind’lijk de dag 
Dat ik echt aan het loghoppen mag 
Best eng hoor, zo’n experiment 
Ik ben niet veel nieuws meer gewend 

Het startschot klinkt om 7 uur 
En dan begint het avontuur 
Want Melody geeft ons een link 
En wij klikken braaf met de pink 

Waar komen we allen terecht 
En wat wordt er zoal gezegd? 
Ik doe voor de eerste keer mee 
Dus ik heb nog geen enkel idee 

Zijn plaspauzes wel toegestaan? 
Of trekken we pampertjes aan? 
En als ik dan trek krijg of dorst? 
Mag ik iets te drinken of worst? 

Ik ben Marja (voor wie dat niet weet) 
Zeg even hoe jij in ’t echt heet 
We zien wel hoe alles zal gaan 
Vraag maar raak, hoor. Ik antwoord spontaan.

24 opmerkingen:

  1. Hoi Marja!!!

    Deze is wel erg leuk... oefen je al een beetje voor de Sint?

    ik doe dan niet officieel mee aan het hoppen maar vertel je wel mijn naam:

    Gabi of eigenlijk Gabrielle

    Dus ja... geen pseudoniem voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, Gabi, wij doen al heel lang niets meer aan sint. Rijmen doe ik het hele jaar door. En deze is speciaal voor de bezoekers die vanavond langs komen hoppen.

      Verwijderen
  2. Veel plezier met loghoppen. Ik ben er niet bij maar ik wens jou en de anderen er wel heel veel plezier mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou zeggen veel hop plezier ,je hebt het zo leuk verwoord .En mijn naam weet je al lang dat is dus geen nieuws!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha geweldig Marja, je tovert een vette glimlach op mijn gezicht en een grinnik erbij, die waren er nog niet vandaag. Ik heb geen didi geplaatst, kwam er niet aan toe, vanmiddag nog het eea doen en dan vanavond hoppen....
    Oh ja, je vraagt om mijn echte naam...... dat is Koba, maar 'een gewaarschuwd mens telt voor twee' zegt men altijd, als je mij zo noemt reageer ik niet hoor. Ik reageer alleen maar op Ko... of Mel of Melody en dan de namen die manlief en kids mij geven ;-)

    Sterkte zometeen...zal aan je denken!

    Tot later vanavond meis, ik wens je alvast heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen idee wat loghoppen is (ik houd dat niet echt bij) maar ik vind het gedicht geinig! Goed gedaan~
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wist tot augustus ook niet wat het was, maar ik neem een duik in het diepe vanavond.

      Verwijderen
    2. Loghoppen is een soort van 'op visite gaan' terwijl je niet je huis uit hoeft. Om de 10 minuten wordt een link geplaatst naar een log van een deelnemer. Alle andere deelnemers gaan naar die log toe, kijken daar wat rond en laten een leuke reactie achter. Ondertussen kan men dan met elkaar kletsen in een chatbox. Dit kan kort duren of lang, afhankelijk van het aantal deelnemers.
      Van oorsprong was het bedoeld om loggers te leren kennen, logs te ontdekken, die men nog niet kende... daarnaast was het toentertijd ook goed voor het bezoekersaantal want in het begin waren er altijd heel veel deelnemers.
      Ik organiseer het al jaren 2x per jaar, in de lente en in de herfst... tegenwoordig zijn de aantallen deelnemers niet meer zo groot dus duurt het ook niet meer zo lang maar het is nog steeds wel altijd erg leuk om te doen omdat het een leuk en gezellig tijdverdrijf is...

      Verwijderen
  6. Whahahaha, wat een geweldig gedicht. En het is ook mijn eerste loghop.
    En nu weet ik weer waarom ik log, het is gewoon zo genieten om te lezen en te schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ge-wel-dig ;-) wat een goed gedicht hahaha

    Fijne loghop

    p.s maak jij ook sinterklaasgedichten?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marja, hier kom ik zo nu en dan
    en lees graag mee als ik dat kan.
    Ik vind het leuk om nu ook hier te zijn
    en vind het hoppen heel erg fijn.
    Binnenkort kom ik weer eens langs bij jou
    verder lezen is voor mij iets te druk nou :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wanneer je zo kan dichten
    Kan je jezelf op loghop .............turuturuueuuurueeru, gloeiende.
    Blij dat je meedoet
    Ben een beetje nieuwsgierig naar, dochter van........?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Marja, ik ben laura en ook voor mij is dit mijn eerste Loghop veel weet of ken ik er ook nog niet van, wat mooi is ,is je bericht die je gevoel voor vanavond met een knipoog toelicht, wie weet gaan we ons vaker zienm ik laat me verassen en wens je nog een aangename loghop bovendien ::)

    Groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk en warm welkom hier op je blog tijdens het loghoppen. Erg leuk om je blog te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Inmiddels zit het er al op. Was het leuk?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als ik dit zo lees, heb ik spijt dat ik niet heb meegedaan.

    Wat een geweldig gedicht, Marja. Leuk gehad met het loghoppen?

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. zo nog maar eens lukte net niet leuk en Oma net als ik
    hoeveel kleinkinderen heb je al ?
    wij 7 + 1
    sorry dat ik de tijd vergat .

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt een leuk welkom gedicht gemaakt voor de loghoppers ,leuk !
    Uit wat ik zo hier en daar lees is het een succes geweest !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk dat je ook meegedaan hebt, Marja. En ik heb spijt dat ik er niet bij was. Met je gedicht heb je me helemaal aangestoken. Volgend voorjaar ben ik er beslist bij!

    BeantwoordenVerwijderen