Dankbaarheid

Er is veel om dankbaar voor te zijn. Daarom heb ik de schrijfveer van vandaag ter hand genomen.

Na het verscheiden van Wy en de plechtige begrafenis naast het zijraam, mochten wij vijf dagen geleden een nieuw gezinslid verwelkomen.
Gezien de beladenheid van de naam (een zieke en een dooie) besloten we om de grapnamen Wy-An-Dot los te laten. Dit rastrio heet nu Syl-An-Dot. Hier zit Syl nog in het kattenkooitje en even later stond ze perplex in onze tuin.
Ze heeft een vreemd kuchje overgehouden aan de vangpartij. Ze hadden erg veel moeite om haar op de boerderij te pakken te krijgen. Ik hoop dat het kuchje vanzelf weer verdwijnt.
De eerste avond zocht ze een plek in een krat met aanmaakhoutjes, waar An en Dotje regelmatig een ei leggen. De tweede avond hebben we met vereende krachten en gewapend met een visnet en een bladhark onze cowboytruc gedaan. In V-vorm stuwden we haar richting nachthok en jawel…. we slaagden in onze missie. Ze weet nu dus waar ze moet zijn.

Na de documentaire over Bibian te hebben gezien, zijn we ons nog intenser bewust van het wonder dat de heren doktoren bij mijn binnenboel hebben verricht. Ik ben er nog en we genieten van elkaar. Ondanks diverse beperkingen is het leven een uitdaging die ik iedere dag opnieuw bewust aanga.

Gisteren nam de uroloog weer een kijkje in mijn blaas. Gossie, wat is dat een triestig, kwetsbaar ding zeg. Maar goed, ze doet het tenminste nog behoorlijk goed. Ook niet onbelangrijk. ’t Is alleen een soort ballonnetje op de dag na een feestje. Handle with care. Ik kreeg een “schoongrondverklaring” en hoef in april pas terug te komen. Joepiedepoepie!

Er is gelukkig weer een beetje handel bij manlief en hij kan deze week een minilab en diverse accessoires verkopen. Hoera!

Het loghoppen was hartstikke leuk, maar allemachtig wat gaat dat snel. Je chat je bijkans een breuk. Alle complimenten voor Melody!

23 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met het nieuwe kippetje en je 'schoongrondverklaring'!
    Als ik het journaal lees ben ik elke keer weer blij dat ik hier nog veilig op mijn stoel zit. Leven in gezondheid en veiligheid is inmiddels iets bijzonders geworden.
    Veel lol met het nieuwe kipje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marja,

    Wat fijn allemaal.
    Ik ben blij voor je.

    Syl is toch ook weer een mooierd... ;-)

    Sinds jouw 'kippenverhalen' krijg ik er soms ook zin in... en we hebben al zo een dierentuin.

    Een fijne dag,

    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een dot van een kip die Syl! En van harte met de goede uitslag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat je dit met ons wilde delen, Gefeliciteerd met de uitslagen, dat is weer een stap in de goede richting! O wat geeft zoiets een dankbaar gevoel en wat een genieten van alles, ook zo'n schetig kipje is elke dag vreugde.
    Leven is een enorm kado.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat geweldig dat je uitslagen zo goed zijn!!!
    En een mooie nieuwe kip erbij!!!
    Er is veel om dankbaar voor te zijn , dat realiseer ik mij ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben ZO blij met het nieuwe kippetje!
    Want ik merk dat het jou goed doet.

    Je joepiedepoepie klinkt GEWELDIG.

    Het loghoppen is leuk en goed.
    Het chatten kan ik op mijn leeftijd echt niet meer bijhouden (ben al over de 150)
    Was ook steeds die chatbox kwijt???
    Hoewel ik manisch was, is de druk die het chatten geeft veel te veel voor mij, dus denk ik dat ik het de volgende keer oversla.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat chatten ging inderdaad behoorlijk rap. Ik heb diverse regeltjes gemist. Helaas is het niet bewaard gebleven, dus jullie echte namen en leeftijden blijven voor altijd in nevelen gehuld.

      Verwijderen
    2. Ow met mijn naam en leeftijd heb ik geen moeite hoor.

      Volgens Geesje mocht ik er nog een 4e H aan toevoegen.

      HEERLIJKE
      HARTELIJKE
      HOT
      HULK

      Leeftijd 159 jaar

      Verwijderen
  7. Super om te lezen van je "schoongrondverklaring” *doet vreugdedansje en strooit confetti*.
    Goh, Syl is een mooie kip zeg! Net alsof er iemand de omtrek van de veren extra in heeft zitten kleuren. Prachtig :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met de goeie uitslag, Marja! Altijd fijn zoiets.
    Je nieuwe kippetje is een mooi beestje. Nu wachten op de eerste eitjes van Syl.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van harte proficiat met zo'n goede uitslag. Dat is idd iets om dankbaar voor te zijn. En je kipje klinkt als een leuk beestje. Daar gaan jullie vast nog plezier van hebben.
    Groetjes,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Marja,
    Wat ben ik blij voor je, met die schoongrondverklaring. Hele opluchting, kan niet missen.
    En deze Syl, wat een schatje... Weer lekker een trio in de tuin dus...
    Geniet van alles!
    Fijne dag vandaag, ondanks de regen,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn die uitslag. Zit nu met ontroering de uitzending over Bibian te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi dit positieve blog .En ik hoop dat het goed zal gaan met het nieuwe kipje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Pracht Marja, wat een schitterend verhaal. En ja er is zo veel om dankbaar voor te zijn, dat komt nog wel eens in een verdomhoekje en wordt vergeten.... leven met 'beperkingen' is op zich zo erg niet, als je de 'zegeningen' er ook in kunt zien.

    Wat de Loghop betreft, fijn dat je het zo leuk hebt gevonden, jouw en andermans enthousiasme heeft mij erg goed gedaan, daar ben ik dan weer dankbaar voor. Een volgende keer zal ik proberen de chatlogs op te slaan, herinner me er dan nog maar even weer aan oke?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd met de goede uitslag, sterkte met je kippetje en inderdaad er zijn veel dingen waar we dankbaar voor kunnen en mogen zijn. Goh.. loghoppen, dat is lang geleden!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gelukkig dat je weer drie kippendames hebt, nu maar hopen dat dit dametje beter in haar kippevelletje zit !
    Voor jou natuurlijk reuze goed nieuws die "schoongrondverklaring" ,houden zo !
    Chatten is inderdaad "een vak';-) ik vind het reuze vermoeiend hoe leuk het ook is !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik lees dat jij goed nieuws hebt. Gefeliciteerd ,duim omhoog.
    vrijdag hoop ik ook meer te weten.
    groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh Marja en gefeliciteerd met Syl.Die ziet er prachtig uit.
    gr. Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Marja wat een fijne berichten. Van Harte en vooral blijven genieten van alle goeds dat het leven biedt.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hè hè, goed nieuws, dat kan een mens altijd gebruiken. Jullie zijn ook wel toe aan zonnige tijden. Nu alleen nog hopen dat Syl het kan wennen, maar met een beetje tijd zal dat toch wel lukken?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Had dit bericht even gemist. Wil je graag laten weten hoe blij ik voor je ben. Kip is leuk, gezondheid nog beter!

    BeantwoordenVerwijderen