Voeding

De schrijfveer van vandaag zegt me eigenlijk niet veel. Ik heb niets met voeding en beschouw het min of meer als een noodzakelijk kwaad. Een mens moet nou eenmaal eten om te kunnen leven.

Feitelijk is mijn relatie met voedsel nooit een liefdevolle geweest, maar toen ik hondsberoerd was van de medicijnen en chemo, was ik er helemaal klaar mee. Als ik zou kunnen kiezen voor een pilletje per dag om aan de nodige voedingsstoffen en vitamines te komen, dan zou ik dat prima vinden.

Nou niet allemaal over me heen vallen met voorbeelden van mensen, die zouden willen dat ze te eten hadden. Dat bedoel ik natuurlijk niet.
Terwijl volksstammen lyrisch worden van recepten, urenlang tafelend doorbrengen met een 7-gangendiner en de maaltijd het hoogtepunt van de dag vinden, word ik er niet koud of warm van.

Zijn er meer van dit soort mensen of ben ik de enige?

14 opmerkingen:

  1. Ik ben niet iemand die altijd bezig is met recepten en veel gebroddel ,maar lekker eten vind ik toch wel belangrijk .Ik denk best dat er meer mensen zullen zijn die niets met eten hebben .Zou trouwens wel handig zijn een pilletje als eten ,snel en geen gedoe .Nee hoor voor mij toch maar gewoon eten.Fijn weekend !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ik kom in de buurt , recepten enzo zeggen me niet zoveel , eten moet en dus doe ik dat .Toch kan ik af en toe wel heel smakelijk eten mmaar dat betreft dan nooit culinaire hoogstandje maar gewoon flinke trek en een eenvoudige Hollandse kost maaltijd die gewoon uit een hoofdgerecht en een toetje bestaat .Natafelen is ook aan mij niet zo besteed, kom op ,die eetkamerstoel zit láng zo lekker niet als de bank ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik hou wel van een lekkere maaltijd, maar sta niet graag uren te kokkerellen. ik maak meestal simpele kost gaande van kip met rijst en currysaus, witloof-ham rolletjes in kaassaus, spagetti,en mijn super heerlijke vleesballetjes.... Hier thuis klagen ze absoluut niet over mijn kookkunst. als we vrienden/familie ontvangen is het wel wat fijner, vaak vis en steeds een soepje vooraf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben niet echt een hobby-kok hoor, maar een mens moet nou eenmaal eten, zoals jij zelf ook al zei... En ik houd er ook van hoor, geniet elke dan van mijn warme hap. Wij gaan vanavond ook met vrienden naar de Griek. Ooit één keer gedaan, niet zo best bevallen, maar zij weten wat lekker is zeggen ze, dus zij mogen bestellen.
    Maar als ik alleen ben zorg ik niet zo best voor mezelf, de keren dat ik dan een aardappeltje heb gekookt is nog echt op één hand te tellen.
    Maar ik kan het wel en iedereen vind mijn brouwsels altijd lekker, gelukkig maar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind heerlijk tafelen toch wel heel geweldig. En verder: ieder zijn ding natuurlijk. Of niet. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ;o)
    Ik kan aan het aantal reacties zien, dat ik inderdaad bijna de enige ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. tja eten is een levensbehoefte toch? Tja ik denk dat het inderdaad een gevolg van de chemo is eigenlijk....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. als ik tablet per dag kan eten , dan is het voor mij ook goed. Ik heb al jarenlang een haat-liefde verhouding met eten, ik kom er maar van aan ondanks al mijn goede inspanningen, ben er eigenlijk wel klaar mee, dus een pil per dag, prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als de tablet dan de smaak heeft van mijn lievelingseten dan graag,
    groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hulken (vr)eten
    En als ze het op hebben roepen zij, "HEERLIJK"!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou ik zou geen pil willen maar soms dnek ik ook wel wat nu weer en dan heb ik het klaargemaakt en binnen een kwartier naar binnen gewerkt in mijn uppie en dan zie ik pannen en dat soort dingen....... dan komt wel dat gevoel van jou waarom zoveel rommel voor een maaltje maar ja ik vind het eten ook wel lekker nog....dus nee geen pil

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik wilde dat ik minder van eten hield:-)
    Nee, voor mij is het wel belangrijk. Ik kook graag en dan speciaal als er gasten zijn. Gisteren nog een uitgebreide maaltijd voor 10 personen gemaakt en daar kan ik echt van genieten. Het is niet zo dat ik er de hele dag aan denk, maar het is wel een hobby.
    Ik vind het jammer voor je dat je zo weinig van eten kunt genieten. Inderdaad wellicht een gevolg van je ziekte.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou, niet zo als jij, maar ik ben, naar mate ik ouder word, steeds minder geïnteresseerd. Misschien komt het omdat je alles al eens geproefd hebt en omdat de smaak bij het ouder worden wat minder wordt. Als ik lees bijvoorbeeld, dan denk ik helemaal niet eens aan eten. Dan lees ik. Vroeger zou ik er drop bij gekauwd hebben of iets gedronken. Nu nauwelijks. Ik mag ook veel minder en zeker geen zout. Zo ongeveer.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O, echt??? Ik denk eigenlijk bijna de hele dag aan eten. Aan wat ik zou willen eten, aan wat ik niet zou moeten eten. Ik lees graag recepten. Twee jaar geleden kwam ik erachter dat vis ook heel lekker kan zijn, mits goed klaargemaakt en er is weer een hele nieuwe wereld voor me open gegaan. Ik zit op naailes, en daar gaan de gesprekken cvoor 90 prct over eten. Volgend jaar beginnen we een kookclub, en dan gaan we de hele avond over naaien praten :-)
    Ik wist niet eens dat het bestond, niet van eten houden.

    BeantwoordenVerwijderen