Nieuwsgierigheid


Vorig jaar schreef ik al een logje over de schrijfveer van vandaag.
Nu wil ik opnieuw een paar dingen aan jullie vragen:

  1. Is bloggen een levensbehoefte?
  2. Blog je dagelijks, wekelijks of minder vaak?
  3. Doe je wel eens mee met schrijfuitdagingen?
  4. Ben je nieuwsgierig?
  5. Wat is je lievelingsonderwerp om over te bloggen of lezen?
Je kunt de vragen kopiëren naar het reactieveld, zodat de antwoorden voor iedereen duidelijk zijn.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

21 opmerkingen:

  1. 1. Is bloggen een levensbehoefte?
    Nee hoor, een dag niet geblogd, is nog altjd wel een dag geleefd. Het is een leuke hobby, maar geen must.

    2. Blog je dagelijks, wekelijks of minder vaak?
    Hmm ... inmiddels zwakt het af naar ongeveer één keer per week.

    3. Doe je wel eens mee met schrijfuitdagingen?
    Nee, ben geen echt schrijftalentje.

    4. Ben je nieuwsgierig?
    Altijd :-)

    5. Wat is je lievelingsonderwerp om over te bloggen of lezen?
    Om te lezen de woonblogs maar ook de consuminder/bespaar-blogjes en zelf blog ik eigenlijk over van alles en niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is bloggen een levensbehoefte?
    Niet meer :-)
    Blog je dagelijks, wekelijks of minder vaak?
    Hangt van mijn blogspiratie af, soms dagelijks, soms wekelijks of nog minder.
    Doe je wel eens mee met schrijfuitdagingen?
    Nee.
    Ben je nieuwsgierig?
    Heel nieuwsgierig :-)
    Wat is je lievelingsonderwerp om over te bloggen of lezen?
    Ik vind veel leuk, zolang het maar geen ellenlange lappen tekst zijn. Dan haak ik vaak af.
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 1. Is bloggen een levensbehoefte?
    Dát is een groot woord maar tóch ,ik zou "iets" missen als ik het niet meer zou doen .

    2. Blog je dagelijks, wekelijks of minder vaak?
    Ik ben er dagelijks mee bezig maar schrijf niet dagelijks een blog ,dat varieert naar gelang ik "het druk heb met tegenreacties en tegenbezoekjes ", hoe méér van die twee ,hoe minder logjes.In de rustige zomertijd heb ik dus meestal méér logjes(om de twee dagen) in drukke tijden kunnen er 3 of zelfs 4 dagen tussen de logjes zitten !

    3.Doe je wel eens mee met schrijfuitdagingen?
    Vrijwel nooit

    4.Ben je nieuwsgierig?
    Hangt ervan af welke soort nieuwsgierigheid je bedoelt ,ik ben wel geinteresserd in "de mens achter de blog" maar eigenlijk toch ook weer niet nieuwsgierig !

    5.Wat is je lievelingsonderwerp om over te bloggen of lezen?
    Heb ik eigenlijk niet ,het gaat me meestal méér om "hoe het onderwerp gebracht wordt ( of kan worden )" je kunt bij mij van álles aantreffen al verpak ik gevoelige onderwerpen als bijv politiek graag in een metafoor.Bij het reageren ga ik geen enkel onderwerp uit de weg !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is bloggen een levensbehoefte?
    Nee, dat niet maar wel een uitlaatklep geworden

    Blog je dagelijks, wekelijks of minder vaak?
    Mijn streven is dagelijks maar dat komt er vaak niet van

    Doe je wel eens mee met schrijfuitdagingen?
    Nee
    Ben je nieuwsgierig?
    Enorm

    Wat is je lievelingsonderwerp om over te bloggen of lezen?
    Ik heb meer favoriete mensen bij wie ik graag lees, en soms vind ik het wel heel fijn om bevestiging te krijgen in wat ik zelf ook voel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is bloggen een levensbehoefte?
    Nee, dat niet, maar ik beleef er, na 8 jaar, nog steeds heel veel plezier aan

    Blog je dagelijks, wekelijks of minder vaak?
    Soms dagelijks, soms met wat tijd er tussen.

    Doe je wel eens mee met schrijfuitdagingen?
    Ja, de laatste tijd wel.

    Ben je nieuwsgierig?
    Nieuwsgierig in de zin van wat er speelt bij anderen? Nee, we belangstellend. Maar ik zal nooit andere blogs van vreemden lezen die nog nooit bij mij zijn komen kijken.

    Wat is je lievelingsonderwerp om over te bloggen of lezen?
    Ik heb niet echt een lievelingsonderwerp, het gaat in mijn weblog meestal over ons gezin en de huisdieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 1 - Is bloggen een levensbehoefte? - Nee dat niet ,maar ik vind het wel heel erg leuk
    2 - Blog je dagelijks, wekelijks of minder vaak? - Ik blog zelf niet elke dag maar lees wel dagelijks
    3 - Doe je wel eens mee met schrijfuitdagingen? - nee nooit
    4 - Ben je nieuwsgierig? - Best wel
    5 - Wat is je lievelingsonderwerp om over te bloggen of lezen? - Ik blog en lees graag over van alles .Blogs over consuminderen en financiele perikelen vervelen me erg snel,ook creatieve blogs heb ik niet zoveel mee omdat ik zelf a-creatief ben

    Aldus naar waarheid ingevuld haha,Groetjes,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 1. bloggen is geen levensbehoefte, maar ik vind het wel leuk.
    2. ik probeer wekelijks te bloggen, alhoewel het niet altijd lukt
    3. Een schrijfuitdaging, nooit meegedaan, maar denk dat ik het wel leuk zou vinden daar ik heel graag schrijf.
    4. Ik ben toch wel nieuwsgierig, ik zou eerder het leergierig noemen.
    5. Er zijn veel dingen die mij boeien, maar als ik dan toch een keuze moet maken dan opteer ik voor creatieve, tuin, interieur maar ook sociale en er mag ook wat pittige politiek bij zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ken je maandelijkse schrijfuitdaging van Plato? Het zou leuk zijn als je eens meedeed. Dit is de meest recente: http://platoonline.wordpress.com/2012/08/30/we-300-het-woord-voor-september-uittreding/

      Verwijderen
    2. Bedankt - ga alvast een kijkje nemen.

      Verwijderen
  8. 1. Nee, absoluut geen levensbehoefte, maar wel nog altijd leuk.
    2. Niet meer iedere dag. Ik lees wel (bijna) dagelijks andermans blogs.
    3. Nee
    4. Nee
    5. Over mijn vader en Alzheimer schrijf ik, wat ik lees is gevarieerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 1. Is bloggen een levensbehoefte?
    Nee hoor, zeker niet. Meer een leuke toevoeging.
    2. Blog je dagelijks, wekelijks of minder vaak?
    Ik probeer wekelijks te bloggen, maar soms heb ik geen inspiratie of geen tijd en dan duurt het wat langer voordat er een logje verschijnt.
    3. Doe je wel eens mee met schrijfuitdagingen?
    Ooit wel eens gedaan, maar eerlijk gezegd vind ik er niet zoveel aan.
    4. Ben je nieuwsgierig?
    Jazeker. Niet naar onbenulligheden, maar wel naar drijfveren en/of motivaties van mensen.
    5. Wat is je lievelingsonderwerp om over te bloggen of lezen?
    Ik houd zelf veel van bezinnende of inspirerende blogs. Vind het mooi als ik geraakt word door een logje van een ander.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Is bloggen een levensbehoefte?
    Momenteel wel. Ik ben er helemaal aan verslingerd.

    Blog je dagelijks, wekelijks of minder vaak?
    Vrijwel dagelijks.

    Doe je wel eens mee met schrijfuitdagingen?
    Ja, zeer regelmatig.

    Ben je nieuwsgierig?
    Niet echt. Wel geïnteresseerd.

    Wat is je lievelingsonderwerp om over te bloggen of lezen?
    Fantasie, natuur, de mens, liefde, dieren, humor, dingen van alle dag, gedichten, en nog veel meer.
    Ik ben de consuminder/brocante/lifestyle/babyverhalen en aanverwante dingen een beetje beu.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Is bloggen een levensbehoefte? Ja, absoluut
    Blog je dagelijks, wekelijks of minder vaak? Dagelijks, als ik in orde ben
    Doe je wel eens mee met schrijfuitdagingen? Eigenlijk nooit, heb zelf teveel fantasie
    Ben je nieuwsgierig? Hallo zeg, ik ben een Hulk, die kennen dat woord niet eens
    Wat is je lievelingsonderwerp om over te bloggen of lezen? Geschreven artikelen, vind fotoos nix aan, filmpjes zijn enkel leuk als ze een schrikreactie bij de mensen veroorzaken. LOVES HUMOR ! ! !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Is bloggen een levensbehoefte?
    Schrijven, dat is een levensbehoefte. Bloggen ligt daar aardig tegenaan. Het is ook zo leuk om reacties te krijgen en zelf te geven. Ik neem daar altijd uitgebreid de tijd voor.

    Blog je dagelijks, wekelijks of minder vaak?
    Ik schrijf niet dagelijks. Soms een of twee keer per week. Lang niet alles wat ik schrijf komt op de blog. Ik leg de lat zo hoog mogelijk en als het niets is in mijn ogen dan gooi ik het weg of bewaar het om het later te verbeteren. Ik kijk wel dagelijks naar nieuwe blogjes waar ik nog op moet reageren.
    Doe je wel eens mee met schrijfuitdagingen?
    Ik deed altijd mee met de WoW, maar daar kreeg men ruzie en ik ben gestopt.
    Nu doe ik alleen mee met mijn eigen WE. Teveel uitdagingen vind ik niet prettig. Ik bedenk liever zelf. Met fotoblogs doe ik nauwelijks mee. Veel van die uitdagingen vind ik eigenlijk niet zo leuk. Maar als anderen daar plezier in hebben, gun ik ze dat natuurlijk van harte.
    Ben je nieuwsgierig?
    Ja, er zit een journalist in mij die ik nooit ben geworden. Ik zit veel op het nieuws, maar hier bedoel ik geen roddeltjes mee. Liever het NOS journaal dan RTL Boulevard zeg maar.
    Wat is je lievelingsonderwerp om over te bloggen of lezen?
    Verhalen die ik zelf bedenk. Als die mooi worden gevonden en men ziet alles wat ik er heb ingelegd (dat gebeurt heel vaak niet trouwens) dan vind ik dat nog leuker. Het leukst is het als iemand even de tijd neemt voor een reactie. Probeer ik zelf ook altijd te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk om de antwoorden van anderen te lezen. Plotseling hebben meerdere mensen het over consuminderen. Ik zou er niet opgekomen zijn. Maar veel hangt af van de manier waarop het wordt gebracht. Een goed geschreven tekst boeit meer dan een in elkaar geknutselde, wat het onderwerp ook is.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Is bloggen een levensbehoefte? Nee joh, natuurlijk niet. Maar het is wel heel erg leuk!

    Blog je dagelijks, wekelijks of minder vaak? Dagelijks. Al had ik voor het eerst dit jaar een zomerreces.

    Doe je wel eens mee met schrijfuitdagingen? Alleen met de WE-300 en dat is meer dan genoeg.

    Ben je nieuwsgierig? Gezond nieuwsgierig denk ik.

    Wat is je lievelingsonderwerp om over te bloggen of lezen? Dat maakt helemaal niets uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. 1. Nee,gelukkig niet!
    2. Twee keer per week.
    3 en 4. Nee
    5.Ik blog waar ik die dag tegenaan loop. Eén keer per twee weken vaste rubriek Leids Detail.Verzamel voor mijn blog Tjaatjes, daarbij ook geholpen door lezers, (rare advertenties, uitspraken of foto's uit de kranten en publiceer die gemiddeld een keer per maand. Verder verslagen van evenementen of exposities of zomaar opeens wat invallen.Wie het precies wil weten moet maar even op mijn weblog kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. 1 Nee bloggen is geen levensbehoefte maar wel leuk om te doen.
    2 ik blog wisselend meestal een paar keer per week
    3 soms
    4 ik ben wel benieuwd maar niet ongezond nieuwsgierig
    5 ik lees graag proza en gedichten..... niet dat ik het zelf kan schrijven,
    maar ik lees het wel graag.Ik zelf neem misschien te weinig tijd om zoiets te schrijven.Ik moet de blogs die ik lees beter selecteren denk ik.Maar dat is lastig

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuke blog om al die antwoorden te lezen!
    1. Bloggen is geen levensbehoefte, maar schrijven wel.
    2. Ik probeer 3 a 4 keer een blog te plaatsen. Ik wil wel vaker maar ben niet snel tevreden over een stukje.
    3. Ik doe alleen aan de schrijfuitdaging van Plato mee.
    4. Nieuwsgierig? Valt volgens mij wel mee. Zo lees ik NOOIT roddelbladen. Erewoord.
    5. Zolang het maar niet al te serieus is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. 1. Bloggen is geen levensbehoefte maar ik schrijf wel graag.
    2. Ik schrijf bijna dagelijks
    3. WE300 zal ik nooit overslaan , Aanvullen Zing-zo-anders en invalshoek doe ik als
    de uitdaging leuk is.
    4. Gewoon gezond nieuwsgierig,geen geroddel.
    5. Ik heb geen echte voorkeur als het maar goed leest.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dag Marja,
    Het wordt tijd dat ik ook eens reageer want ik lees je dagelijks en met veel plezier!Maar omdat ik zoveel verschillende blogjes lees, reageer ik zelden bij bloggers want een 'verslaving'ligt op de loer:)en kom ik niet meer achter mijn pc vandaan.
    1.levensbehoefte nee maar wel heel erg leuk om te doen
    2.ik blog dagelijks
    3.zelden
    4.ja maar gezond
    5.heel breed: dagboek-achtige dingen, woonblogs, bewustleven, nederlanders in het buitenland. Met een voorkeur voor goed geschreven en gespeld en liefst niet te lang

    BeantwoordenVerwijderen