Vrolijke fauna

Sinds Wy, An en Dotje onze tuin bevolken is de fauna uit de gehele omgeving opgefleurd. Diverse muisjes foerageren zich te pletter. Duiven, mezen, mussen en vinken kanen zich ongans. En wij blijven de bakjes vrolijk bijvullen.

De dames scharrelen veertien uur per etmaal in het gras, tussen de naalden en in de houtstapel. Ze hebben nauwelijks behoefte aan gemengd graan of legkorrels.

Om de paar dagen krijgen ze ook nog pasta, rijst, bami, aardappelen, groente of fruit. Dat gooien we joviaal vanaf de veranda in het gras. Het is telkens weer een genot om te zien hoe ze uit alle hoeken van de tuin komen aangalopperen, zodra wij met een lepel een bord of pan beginnen leeg te schrapen.

14 opmerkingen:

  1. En ik zie het helemaal voor me, alsof ik er zelf bij ben....
    Fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kippetjes genieten, jullie genieten. En eitjes op de koop toe. Een betere deal bestaat er niet ;-)
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha leuk, maar hoe ziet jullie gazon er nu uit? Bij mijn vriendin was dat binnen de kortste keren alleen nog een modderveldje zonder gras.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach, hier en daar een poepje. We hebben een heel grote tuin, dus ze zoeken alleen insecten in het gras. Verder schoffelen ze onder de bomen en struiken.
      Dankzij de mollen hebben we toch al geen siergazon. ;o(

      Verwijderen
  4. Wat een gezellige boel bij jullie in de tuin. Geniet er maar van!
    Super dat het zo goed gaat met dit trio!
    En nesten jonge muisjes...daar zijn kippen ook dol op!


    RK

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, vandaar. Ik heb nog geen jong muisje gezien. ;o)

      Verwijderen
  5. Zolang de muisjes maar netjes buiten blijven hé! Lijkt me oergezellig al dat gescharrel in de tuin !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze behoren tot het ras der buitenmuizen.

      Verwijderen
  6. Ja iedereen zou kippen moeten hebben. Las ergens dat een burgemeester van een klein dorp in Frankrijk iedere bewoner een paar kippen gaf zodat er veel minder afval zou zijn. Ze eten natuurlijk van alles war over is van het koken.
    Dat de konijntjes ervandoor konder was omdat als ik ze loslaat dan zet ik een plank onder de poort want daar glippen ze onderdoor maar daarna haal ik t weer weg zodat "mijn"egel s avonds in de tuin kan komen. Nu had ik t hok niet goed dichtgedaan en waren ze dus ontsnapt en onder de poort door. Konijnen ontsnappen graag ze denken dat t gras ergens anders groener is denk ik. haha. Ze komen trouwens wel gewoon terug hoor alleen die nieuwe was de weg kwijt denk ik maar nu is iedereen er weer. fijne week lieve Rammetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Héérlijk Marja dat is pas genietenLees het met een brede glimlach.
    groetjes,Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dierenparadijs


    ze voedert vogels én huismuizen
    haar dierentuin van Eden
    telt steeds meer leden
    sommige buren willen er verhuizen



    Met plezier gelezen,Marja.☺
    Lenjef

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een levendige boel, zo te lezen. Dus jij gaat niet op een stoel staan gillen als je een muisje ziet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik vind ze schattig. Ik had vroeger ook woestijnratjes, hamsters, witte muizen en een tamme rat.

      Verwijderen
  10. Ja inderdaad dat voer voor kippen lokt meer eters aan. Ik heb in mijn tuin ook altijd muisjes zitten alleen toen ze binnen kwamen was ik wat minder blij, niet bang maar vond het toch niet fris haha. Gelukkig zie ik ze nu niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen