Vissen

 
Het wordt nimmer meer zoals het geweest is.
De oude man zucht diep en er glijdt een traan langs zijn rimpelige wang.
Nu zijn laatste makker is overleden, rest hem slechts eenzaamheid.
Somber staart hij over het water.
Een tenger jongetje komt naast hem zitten en vraagt of hij al iets heeft gevangen.
Verdrietig schudt hij zijn hoofd en vertelt dat hij afscheid neemt van de hengelsport.
“Wilt u het me leren, meneer? Ik heb altijd al graag willen vissen.”
Hij kijkt op en ziet de zon tevoorschijn komen.
“Kom je dan wel regelmatig oefenen, want dat is nodig, hoor.”

Aline levert de eerste zin en wij maken er een verhaaltje van.

14 opmerkingen:

  1. Hoop doet leven. Iedere keer weer.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de cirkel van het leven.. hoe mooi!!

    fijne dag Marja!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je voelt de opleving gewoon. Dan wil ik ook graag weten hoe het verder gaat met de oude man en met het jongetje, maar ja, dan moet je een heel boek gaan schrijven...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als de nood het hoogst is, is de redding nabij.
    Knap vervolg aan de beginzin gegeven.

    Rooika

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach wat mooi. En dat in zo weinig woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gaaf gedaan weer, en ik weet zeker dat die jongen heel vaak terug gaat komen... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie invulling en een goed vooruitzicht voor die man om zijn kennis over te brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een mooi verhaal in een notedop. In gedachten zie ik dat baardje van die man enthousiast bewegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi, de jeugd die toch veel van de oudere generaties moet leren.
    wie zou er meer van genieten? de man of het kind.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi!!

    Het lijkt wel op het prachtige boek van Hemingway "De oude man en de zee" .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is er toch weinig nodig om "erbij" te houden ,ik hoop dat veel jonge mensen oog hebben voor dit soort dingen !

    BeantwoordenVerwijderen