Vertrouwen

Vandaag gaat het eindelijk gebeuren. 
Hij heeft er jarenlang naar uitgekeken, verlangend naar vrijheid en zeeën van tijd. Nog een laatste keer trakteren, zijn afscheidscadeau in ontvangst nemen en zijn pensioen kan beginnen. 
Samen met zijn vriend gaat hij op wereldreis. Hier hebben ze hun hele leven voor gespaard. De gloednieuwe camper staat al te glimmen voor de deur. 
Het huis wordt vanaf volgende week verhuurd want ze vertrekken voor minstens drie jaar. De huurders zijn met zorg geselecteerd door een makelaar en ze hebben er het volste vertrouwen in. Huis en tuin zullen goed worden verzorgd. 

Ja toch zeker?????? 

Aline levert de eerste zin en wij maken er een verhaaltje van.

12 opmerkingen:

  1. Dat laatste is te hopen, heb andere verhalen gehoord! Maar dan hebben ze wel weer wat te doen als ze terugkomen ;-).
    Heel veel plezier en een goede reis wens ik ze!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaar die foto van de familie Flodder. ;o)

      Verwijderen
  2. Bij mijn schoonouders in de straat werd ook een huis voor langere tijd verhuurd ivm verblijf van de eigenaren in 't buitenland. Een buurman rook letterlijk en figuurlijk onraad: er werden volop plantjes gekweekt ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. familie Flodder doet me denken aan Onslow en Daisie van 'schone schijn', haha als dat maar goed komt! :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt er weer een grappige draai aan gegeven!
    Met geen geld toe ga ik op wereldreis. Zien van vlakbij hoe dat gaat.
    Eigen haard is goud waard.

    Rooika

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja verhuren ,en dan maar hopen dat de Tokkie's niet in jouw huis terecht komen.Maar goed wij blijven maar gewoon thuis haha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat komt vast wel goed, lekker 3 jaar genieten!.. en daarna wellicht je huis eerst weer opknappen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het lijkt me een leuk begin van een heerlijk boek.. wanneer komt ie uit;))

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toch gebeurt het regelmatig dat een huis voor enkele jaren verhuurd wordt.Tja het kan ook mis gaan.
    Mij lijkt het ook iets om over naar huis te schrijven.
    groetjes ,Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gepensioneerd


    heel
    vaak
    beginnen mensen pas echt te leven

    wanneer ze oud zijn en grijs
    sommigen maken dan een wereldreis

    anderen
    moeten
    al hun centen aan medicijnen geven


    Graag gelezen, Marja.
    Lenjef

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ken de familie Flodder niet zo goed maar wát ik gezien heb is genoeg om te weten dat het niet de ideale "huizenoppas" is in deze situatie !
    Ik zou trouwens pas écht in paniek raken als ik drie jaar "van huis"moest ;-)

    BeantwoordenVerwijderen