Onverwachts - stoppen

Het onverwachtse kan zowel positief als negatief zijn. Spontane visite kan je dag opvrolijken, maar een dierbare overlijdt soms volkomen onverwacht en dan staat je wereld op zijn kop.

Wat ik stomvervelende dingen vind, zijn die pop-up sites die je voortdurend belagen op het www. Soms zijn ze werkelijk niet te stoppen of weg te klikken. Ze trillen als een gek of nemen je complete beeldscherm over, zodat je de bron moet afsluiten.
Ik heb de laatste maanden last van mailtjes van banken, die me waarschuwen voor beveiligingsproblemen. Banken waar wij niet eens een rekening hebben. Hoe stop je dat?

Invalshoek is een schrijfopdracht van reismeermin 
Periode: 18 juli t/m  15 augustus 2012
Onderwerp: Onverwachts
Invalshoek: Stoppen

19 opmerkingen:

  1. tja in de eerste plaats die bankmailtjes niet lezen maar direct verwijderen.en popups kun je blokkeren maar ik ben vergetenhoe je dat moet instellen ..sorry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het onverwachte is zeker niet altijd leuk en helaas kunnen we inderdaad niet alles stoppen.
    Bankmailtjes komen bij mij in mijn ongewenste mail. Misschien kun je instellen dat ze meteen daarin terecht komen. Helemaal stoppen denk ik niet...
    Leuk beschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Achter elkaar weggooien, die mailtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze één keer aanmerken als spam en ze komen dan in je spambox terecht. In het programma mail op mijn MacBook Pro werkt dat uit de kunst. Ze komen nog wel binnen, maar dan in de spambox (dat geldt voor al onze e-mailadressen die wij binnen laten lopen via het programma Mail van Aplle) en die wordt binnen 30 dagen automatisch geledigd of ik verwijder de inhoud van de spambox handmatig als ik hem te vol zie worden.
    Grtz Albert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Balen zeg, ik heb ze nu geblokkeerd misschien helpt dat ook bij jou?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar kun je niets aan doen. Gewoon niet openen maar rechtstreeks deleten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vreemde mailtjes open ik niet, de meesten komen trouwens direct in de Spambox. En de pop up kun je voorkomen door eens te kijken hoe eea staat ingesteld op je computer. Geloof ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Net een reactie uit de 'te modereren' bak geplukt en als spam weggegooid. Geen probleem ;-)

      Verwijderen
  8. Een héél enkele keer kom ik dat ook tegen ,gelukkig doe ik geen zaken via internet dus letterlijk álles dat niet bekend is wordt meteen weggegooid of als spam aangemerkt !
    Zolang er nog altijd mensen die "erin trappen" zullen er altijd "slimme jongens"zijn die het blijven proberen ,helaas !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ "Le préjugé est une opinion sans jugement” mijn weblog

    Een goed begin hé? Is een goed begin het halve werk? Ik zit steeds thuis te mopperen dat ik er niet meer aan toe kom om te schrijven en vervolgens gebeurt er niets. Zal toch eens moeten starten natuurlijk... En spam, gaat direct mijn spambakje in, heb jij dat niet? groetjes (*_*)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vreselijk, die dubieuze mailtjes.....ik markeer de afzender als spam en knikker ze in de prullenbak......

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie Invalshoek, goed ingevuld!

    En ja, zodra je 1x een afzender als spam hebt gemarkeerd komt elk volgend bericht in je spambox terecht... dan is t nog wel vervelend maar niet meer zo heel erg

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb nooit last van pop-ups omdat ik in mijn browser heb ingesteld dat pop-ups eerst mijn toestemming moeten krijgen. Dus kijk bij de instellingen van je browser.
    Verder vangt mijn provider ongeveer 100 % van de spam weg... G-mail.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onze provider (Solcon) vangt ook al veel spam, maar er komt ook nog veel in Outlook terecht. Bij Firefox heb ik pop-ups geblokkeerd en toch komen er nog wel eens van die trillende schermen voorbij.

      Verwijderen
  13. Je kunt pop ups blokkeren tegen ongewenste mededelingen op je scherm. Die spam van banken komt vaak van dezelfde afzendder onder een andere naam. (Kun je zien als je het IP-nimmer checkt) Niet de afzender maar het domein blokkeren en als spam markeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ongewenste mails, erg vervelend maar niet te voorkomen volgens mij. ze vinden altijd wel weer wat nieuws om in je mailbox binnen te sluipen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vervelend. Ik weet dat je pop-ups kan blokkeren. Maar waar het in het menu staat weet ik niet uit mijn hoofd. Het is bij FF, IE en Chrome ook net weer even verschillend.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja die mailtjes van banken krijg ik ook met grote regelmaat, een kennis van me was er ingetrapt en toch iets van 300 euro van haar rekening afgehaald, wel teruggekregen maar toch je moet er mee op blijven passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mailtjes van banken krijg ik niet, maar op mijn oude webstek krijg ik soms nog hele vage reacties. Die verwijder ik allemaal. Ik zal eindelijk eens de link plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen