Behoefte aan zekerheid

Niet iedereen heeft dat in dezelfde mate. Avonturiers kicken juist op spanning en de uitdaging van het onverwachte. Er zijn zelfs mensen die niet kunnen leven zonder regelmatige adrenaline momenten. Je zou zeggen dat bij zulke types elke vorm van zekerheid juist een bedreiging is. Stel je voor dat het leven saai zou zijn!

Trouwe lezers weten dat ik niet dol ben op verrassingen. Mijn leven kan niet saai genoeg zijn. Ik ben dol op rust, regelmaat, tevreden, gelukkige mensen om me heen en een (v)echtgenoot waarop ik kan bouwen.

Hoe denken jullie over zekerheid? Zijn jullie angsthazen of waaghalzen?

14 opmerkingen:

  1. Ben geen waaghals maar ook niet echt een angsthaas. Hou wel van zekerheid en ook rust.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zekerheden moet je sowieso hebben: een vast inkomen bijvoorbeeld zodat je niet voor verrassingen komt te staan. op vakantie hou ik wel van wat avontuur, alhoewel ik wandelingen en sportieve 'waaghalzerij' en dergelijke wel graag tevoren plan! :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. T kan mij niet zeker genoeg zijn. Ik ben absoluut geen held en nooit geweest ook. Geef mij inderdaad rust en regelmaat. Niks ergers dan een surprise party of een weekendje weg zonder dat IK het allemaal geregeld heb. Brrrrr. Zo heb ik ook een hekel aan onverwachts bezoek, zit je lekker te genieten wordt er aangebeld.
    Ik moet alles zelf kunnen regelen anders durf ik niet.
    Zekerheid voor alles. Dikke knuffel lieverd en dank je wel dat je zo met me meeleeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben ook geen waaghals, durf wel veel , maar heb het een beetje aan de wilgen gehangen. Ik vind dit rustige leven heerlijk en laat het waaghalzen over aan mijn kinderen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb geen extra adrenaline kick nodig. Ik sta met vijf kinderen om me heen al genoeg op scherp, en ga voor rust, reinheid en regelmaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier ook "Better safe than sorry" Maar avonturen aangaan vinden we wel leuk. Zo kochten we een klushuis en verhuisden we naar een voor ons onbekend gebied. Maar voor de rest zijn we erg saai vrees ik. Proberen onze financiën goed te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vroeger was ik best avontuurlijk aangelegd, ging overal op af. Nu hou ik meer van rust. Dingen als bungeejumpen of parachutespringen oid heb ik nooit gedaan, dat heb ik altijd al eng gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook ik houd van rust en zekerheid.Nee ben absoluut niet avontuurlijk,ben juist een echte huismus !!Misschien ben ik best wel heel saai eigenlijk haha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De waaghalzerij heeft plaats gemaakt voor rust en zekerheid.Bang ben ik nog steeds niet maar heb inmiddels mijn beperkingen.
    groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die vraag krijg ik wel vaker. Ik zou graag een extreem antwoord geven. Maar de waarheid is dat ik een beetje van alles wat ben. Er moet beslist een portie zekerheid in mijn bestaan zijn. Maar af en toe een verrassing is best leuk. Het moet ook weer niet al te saai worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je mag het extreme antwoord ook mailen, hoor. Ik kan heel goed geheimpjes bewaren.

      Verwijderen
  11. nee , ik ben zéker geen waaghals maar er zijn wel uitdagingen die ik aanga, neem het bloggen maar ,ooit aan begonnen zonder ook maar iéts van een computer af te weten ;-)
    Ook in het werkga ik geen uitdaging uit de weg maar het soort waaghalzerij van het plaatje ....? no way....!Mijn leven mag bést een beetje voorspelbaar zijn hoor ,lekker rustig maar daar hebben we hier ook wel een beetje de leeftijd voor !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 11 jaar geleden sprong ik nog uit een vliegtuig. Sindsdien is er heel veel veranderd. ;o(

      Verwijderen
  12. Dapper hoor ! , ik ben niet eens IN een vliegtuig te krijgen en spring er in de lucht hóógstens uit als het toestel in brand zou staan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen