Succes

Als u succes in het leven wenst, maak van volharding uw boezemvriend,
van ervaring uw wijze adviseur, van voorzichtigheid uw oudere broer en
van hoop uw beschermend talent.
Joseph Addison (Engels politicus, schrijver en dichter 1672-1719)

Succes is wat iedereen je toewenst maar niemand je gunt.
Ina Boudier Bakker

Voor alle vijanden van de creativiteit is succes de gevaarlijkste.
O. A. Battista

Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter.
Marcus Tullius Cicero (Romeins staatsman en schrijver 106 v.C. - 43 v.C.)

Ik weet niet wat de sleutel naar het succes is,
maar de sleutel naar de mislukking is proberen het een ieder naar de zin te maken.
Bill Cosby (Amerikaans acteur, komediant, producer 1937-)

Succes stelt niets voor als je 's avonds in een leeg huis thuiskomt.
Faye Dunaway

Tracht niet een man van succes te zijn,
maar probeer liever een man van waarde te zijn.
Albert Einstein (Duits - Amerikaans natuurkundige 1879-1955)

Een waar kunstenaar neemt zijn succes als een lintje, dat hij niet draagt.
Adriaan Roland Holst (Nederlands schrijver 1888-1976)

10 opmerkingen:

  1. Hou ook van die spreuken, heb ook een aantal opgeslagen die ik mooi vind. Soms krijg ik ook wel van die zoetsappige dingen die vind ik dan weer minder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo zie je maar, wijze spreuken zijn van alle tijden...
    Geweldig vind ik ze, ik kan me in allemaal vinden...
    Ik wens je een heel fijne zondag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vooral de uitspraak van Faye spreekt me aan!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je geen tijd meer hebt voor jezelf en nooit meer uit vissen kunt gaan, dan heb je succes.
    Quote van Johnny Cash

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Graag gelezen! Ik houd van tegeltjeswijsheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, ik hou van spreuken.

    Vooral deze van Einstein vind ik geweldig :
    Tracht niet een man van succes te zijn, maar probeer liever een man van waarde te zijn.

    Een spreekwoord dat je even laat nadenken, maar...daarvoor dienen ze ook hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier hangt een oud Delftsblauw bord in de gang met de spreuk:
    Het is in dat huis geheel verdraaid ,waar het haantje tokt en het hennetje kraait.
    groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze hebben allemaal gelijk. Die Addison is trouwens niet erg oud geworden. Maar dat terzijde.

    Die telkens in de spiegel ziet,
    En zig met schoonheid vleit;
    Beseft de waare schoonheid niet,
    Maar jaagt naar ijdelheid.

    Die is van Hiëronymus van Alphen. Die van Jantje zag eens pruimen hangen. Ook heel mooie waarheden.

    BeantwoordenVerwijderen