Snipperpaadje en pluimvee

Dat is een slechte combinatie. 

We hebben na het hakselen van takken een klein paadje gemaakt van de houtsnippers. Het is een half rondje naast de vijver. Best leuk. Kijk en dat vindt ons vee dus ook. Ze gaan helemaal uit hun dak terwijl ze staan te schoffelen, schuifelen en schaatsen in de snippers. De olijkerds. Wij liggen in een deuk om die maffe kippetjes. Geeft niks hoor, we harken het wel weer bijeen. Het houdt ons lekker bezig.

Achterin - onder de pijnbomen – is ook een favoriete schoffelplek van de dames. Ze kunnen er uitgebreid spelen als kleuters in een zandbak.

Wy begint al aardig wat veertjes te ontwikkelen en legt nu dagelijks een eitje. An is even gekapt met leggen, maar sinds twee dagen weer begonnen en Dotje schenkt ons 4 eitjes per week.

En wij genieten met emmers.

20 opmerkingen:

  1. Lekker die verse eitjes... ik krijg ze regelmatig van buuf. Mooi klein en daardoor smakelijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow Marja, wat laat jij ons toch steeds leuk mee genieten van je kippetjes.
    Ten eerste, die namen ( die blijven zowat vast zitten in mijn hoofd )ZO ERG LEUK!
    Ten tweede, het plezier dat jullie eraan beleven, daar geniet ik op mijn beurt weer intens van.
    Ten derde, ik sterf van de trek in eieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha in gesprek met een eend. De buuf?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie hebben de kippetjes dus een groot plezier gedaan .Het lijkt me zo gezellig die kippetjes in de tuin en op zijn tijd een lekker vers eitje .Wat wil een mens nog meer zou ik zeggen .Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leuk verslag ....mooi hoor om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ...en zei de eend nog wat terug....lol....vast niet, staat er een beetje versteend bij.
    Gezellig verhaal Marja. Je hebt op vele manieren ontzettend veel plezier van je kipjes.
    Groetjes en heel fijn weekend,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een enig gezicht dat gescharrel van die schatjes! Kan me voorstellen dat jullie ervan genieten! En die verse eitjes, jammie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben gek op scharrelen en kakelende kippies!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk Marja ik heb genoten van het verhaal en zeker van de leuke foto's erbij.
    Ook wij krijgen regelmatig verse scharreleitjes.
    groetjes,Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gisteren zaten we ergens bij een plattelandsterrasje koffie te drinken. Daar scharrelden ook vier heel leuke kleine kipjes om onze voeten. Later kwamen ze zelfs op tafel zitten en pikten de appeltaartkruimels van Hubbie's bordje af. Zo grappig, die beestjes!
    Kan me voorstellen dat jullie er lol in hebben.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk verhaal, kippen zijn zoooo leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat gezellig en ik vind de kipjes zo leuk he!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoooi, kom ook maar eens "buurten" hier.
    Ik ben je nu al zo vaak in blogland tegen gekomen ;-)
    Wat een gezellige beestenboel haha
    En wat zijn die kippetjes blij met al die houtsnippers.
    Het houdt je bezig en van de straat !!!
    Mmm heer-lijk die verse eitjes.
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha ha, lekkere rommelmakers zijn het. Maar wel leuk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn te lezen dat het goed gaat met het vee!
    Wat een kippenparadijsje voor ze daar in jullie tuin. Zal vast ook ongedierte vrij blijven met dat gescharrel. Eerlijke eitjes, super.

    Rooika

    BeantwoordenVerwijderen