In het diepe

Met een luide klap viel de winkeldeur achter de laatste klant dicht.
Daarmee was tevens een hoofdstuk van zijn leven definitief voorbij. Er viel simpelweg geen droog brood meer te verdienen in dit vak. Het werd hoog tijd om nieuwe bronnen van inkomsten te zoeken. 
Een uitdaging, dat wel. Toch was hij ook enigszins huiverig. Opgegroeid als zoon van een middenstander en vanaf zijn vierentwintigste zelfstandig ondernemer, voelde dit aan als een sprong in het diepe.
Kon hij als man van bijna zevenenveertig helemaal opnieuw beginnen en genoeg verdienen om zijn gezin te onderhouden? De tijd zou het uitwijzen. Gelukkig ging zijn vrouw ook werk zoeken. Met haar inkomen als basis moest het lukken. 
1997, het jaar van grote veranderingen.

Aline geeft een zin en daarmee beginnen wij een verhaaltje.

16 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Het is gelukt. In elk geval tot ik in 2006 mijn baan verloor en een jaar later ziek werd. Momenteel gaan de zaken slecht en is het komkommertijd.

      Verwijderen
  2. Nu hopen dat de tijd toch weer zal veranderen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och het verhaal is jezelf overkomen. Ja, dat moet best moeilijk zijn.
    Hopelijk is de toekomst wat gunstiger en zijn de komkommers snel op:-)
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. na de gelezen reacties zou ik willen zeggen hopelijk komen er snel andere tijden voor jullie.
    Mooi geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou hier Cruifferiaans op kunnen antwoorden, elk nadeel...........!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oooh het is geen fictie-verhaaltje! Niet leuk te horen dat de zaken nu slecht gaan. Is er hoop op beterschap? Lieve groet, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, het is geen fictie. En waar leven is, is hoop.

      Verwijderen
  7. Ja het zijn moeilijke tijden en zeker als het door ziekte niet meer kan.
    Sterkte er in ieder geval mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marja,
    Eerst goed gelukt dus, en nu wederom niet zo lekker meer.
    Ik weet alles van je baan kwijt raken hoor, maar ben gelukkig weer lekker aan de slag... Zoals je al zegt, waar leven is, is hoop...
    Sterkte ermee.
    Fijne woensdag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een verhaal uit het echt leven. In september zal het hopelijk weer wat aantrekken. De zomertijd is overal een lastige tijd om nieuwe orders binnen te halen. Sterkte!

    Rooika

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Moeilijke beslissingen maar toch met een vreemd gevoel denk ik! Gelukkig goed gekomen he ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een hele dappere beslissing, alleen jammer dat zij zo ziek is geworden... en de tijden zijn nu ook gewoon voor heel veel mensen slecht... hoop voor jullie dat die komkommertijd snel veranderd...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een heftig stukje autobiografie. Met alle bewondering tik ik deze regel.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Marja zit ik soms wel eens op het verkeerde blog bij jou? Ik zie stukjes staan die ik niet gelezen heb terwijl ik elke dag even jou log bezoek.
    sterkte meis.Vertrouw er op dat alles goed komt.
    groetjes,Ria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb 2 blogs, maar de berichtjes worden niet altijd even goed doorgegeven aan diverse servers. Dankjewel voor je lieve reacties.

      Verwijderen