Bekoorlijkheid

Een prachtig woord dat voor geen millimeter betrekking heeft op mij. Ik ben nogal een stevige brok vrouw en mijn bewegingen hebben in het geheel niets sierlijks. 

Mijn vriendinnetje in de jaren 70 was anderhalve kop kleiner, slank en ze zat op ballet! Dat heeft voor hilarische foto’s gezorgd, want wij wilden in dezelfde pose op de kiek. 

Foto een: zij stond bevallig tegen een boom geleund. 
Foto twee: het leek wel of ik probeerde de boom omver te duwen. 
Foto drie: liggend in het gras met een hand op de heup en een grassprietje in de mond. 
Foto vier: een aangespoelde walvis, grasspriet onzichtbaar. 

Nou overdrijf ik natuurlijk een ietsepietsie, maar we hebben er nog vaak smakelijk om gelachen.

25 opmerkingen:

  1. Ik wilde vroeger ook wel zo'n frêle meisje zijn dat op ballet zat ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bekoorlijkheid zit 'm volgens mij niet alleen in sierlijkheid of slankheid, maar vooral in uitstraling. Een lach, een stem, een blik. De beging waarmee je die lok naar achteren brengt. Dat kan zelfs een 'stevige brok' voor elkaar krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als kleuter kreeg ik polio en dat leverde een motorische stoornis op en een evenwichtsprobleem Goede fysio was er niet voor kinderen, dus deden mij ouders mij op doktersadvies op ballet. Het heeft in zoverre geholpen dat je nu niet snel doorhebt dat ik nog wat restverschijnselen heb, maar het balletles gebeuren was wel traumatisch; elk jaar werden de anderen kinderen kleiner en jonger en na drie maanden was ik de onhandige slungel die aan alle kanten werd ingehaald qua balletten door die mooie sierlijke meisjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat moet dat moeilijk voor je zijn geweest.

      Verwijderen
  4. je vertelt het zo beeldend.. en ik denk in beelden.. zie het dus helemaal voor me.. hahaha!!!

    fijne dag Marja!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grappig, mijn vriendinnen waren en zijn altijd groter !
    Sinds mijn 11e ben ik niet meer in de lengte gegroeid, heb dus ook kleine handen. Daarbij woog ik ook nog bijna niks, maar dat is nu een beetje ingehaald ;-) Klein ben ik echter altijd gebleven en ik kan me nog steeds verloren voelen tussen grote stevige vrouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben 1.76 m, weeg 72 kilo en heb de gratie van een kamerolifant. Ook in sport was ik altijd een grote nul. Maar ik heb er vrede mee.

      Verwijderen
  6. Ik was wel slank en zat op ballet. Geweldig vond ik het. Je voelt je dan zo mooi.
    Mijn marokkaanse vriendin is een stevige meid maar ze is zo sierlijk. Het zit hem echt in de bewegingen.
    Ik paste als zij zwemles had op haar zoontje en ze leek wel een zeemeermin zo mooi als ze bewoog.
    Trouwens er was bij ons op ballet ook een dik meisje en die was ook zo sierlijk dus het kan echt hoor.
    Er waren slanke meiden die houten planken leken niet omdat ze niet lenig waren maar gewoon omdat ze zich niet mooi bewogen.
    Dus het zou me niets verbazen als jij ook heel
    sierlijk bent. dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, maar ik heb het nu eenmaal niet in me. Ik ben meer het type Fries stamboekvee. ;o)

      Verwijderen
  7. Haha leuk zo je dat verteld.Ik ben ook altijd redelijk stevig geweest .Mijn vriendin was slanker maar bewoog zich meer als een boerin die in de klei liep .nee postuur zegt weinig denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In mijn geval zat sierlijkheid gewoon niet in mijn genenpakket. ;o)

      Verwijderen
  8. Prachtig zoals je het verteld! Sierlijk is mijn middelste dochter en mijn oudste dochter is precies zoals jij jezelf beschrijft ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi, hi. Ik moet er wel om lachen, hoor. Ik kan wel begrijpen dat dit als kind niet leuk is overigens. Ik ben niet groot of zwaar, een beetje gemiddeld (hoewel er tegenwoordig wel wat af zou kunnen). Maar sierlijk ben ik ook niet echt. Bovendien bracht ik bij dansen e.d. er niets van terecht. Ik herinner me dat ik als jonge vrouw op jazzballet ging. Iedereen maakte keurig de juiste pasjes op de juiste tijd, maar ik dus altijd 5 tellen later dan de anderen. Dat leverde hilarische taferelen op, vooral als je jezelf in de spiegel bekeek! Maar het heeft mijn sierlijkheid niet verbeterd, jammer genoeg.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je kunt altijd nog gaan twirlen ...haha...

    Ik zat ook op ballet, tot ik met spitzen op judomatten moest trainen.. dat gaat dus echt niet. Het sierlijke is echt weg na vijf kids.... pfff ipv lenigheid heb ik 30 kilo gekregen... ik ga maar opzoek naar een baton geloof ik.

    Heel fijn weekeinde!!! (zodra ik meer tijd heb, kom ik je logjes weer lezen)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. haha, ik moet er ook om lachen....zoals je het beschrijft, grappig.
    ik was een spriet, klein en mager, maar zo onhandig in mijn bewegingen: armen en benen waren veel te lang!! ook niets sierlijks aan dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Whahaha , prachtig staaltje zelfspot ! Maar het zal best meevallen , en natúúrlijk kun je met een stevig lichaam bést bekoorlijk zijn ,het draait óók wel een beetje om uitstraling ja zeker ....met een maatje méér kun je best sierlijk zijn .

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou ja, gelukkig zit je er niet mee, en je kunt ergens maar beter om lachen dan huilen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha, leuk hoor die zelfspot... Ik was vroeger klein, tenger en best bekoorlijk al zeg ik het zelf. Vanaf mijn 30e is daar verandering in gekomen... helaas ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik wilde ook altijd op ballet.
    Maar ik mocht niet.
    Zo´n roze maillot daar paste ik niet in.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Verliefd


    ze was een geweldig bekoorlijk wicht
    met een volrond gezicht
    en een beetje overgewicht
    maar daar deed hij de ogen voor dicht


    Lenjef ☺

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank, Lenjef. Mijn man is ook nog steeds tevreden met mij.

      Verwijderen
  17. met mijn 1.57 en 65 kilo
    Zolang ik nog kan lopen en met kleindochters dansen hier in de huiskamer vind ik het goed.
    Alhoewel...........
    groetjes,Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  18. 20 jaar lang hetzelfde gewicht 57kg. en 173 m lang en had altijd een complex over mijn veel te lange magere stokbenen. Jaren later weeg ik nu 68 kg. en ik ben nu heel blij dat ik die lange benen heb, zo lijk ik een stuk slanker :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tja het is nooit goed, had nooit problemen met gewicht tot ik stopte met roken pff zou echt wel iets minder mogen maar heb er ook niet zo'n probleem mee. Mijn vriendin is net andersom was vroeger aardig dik en is nu slank op het magere af. Zo kunnen dingen soms gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Overdrijven is leuk. Ik heb er nu beslist beeldjes bij :-)

    BeantwoordenVerwijderen