Schoolvakanties

Voor het merendeel van de Nederlandse scholieren is de zomervakantie ten einde. Terwijl hier in Vlaanderen nog 11 dagen wordt genoten. Ik verlangde als kind altijd naar het einde van de vakantie. Zes weken geen school voelde als een gemis. Ook als moeder vond ik het prima wanneer het geregelde schoolleven weer begon. Ik houd van regelmaat.

Hoe denken jullie over de schoolvakantie? Kan het niet lang genoeg duren en zijn jullie vóór de Belgische regeling van 1 juli tot 1 september of zijn jullie opgelucht wanneer de scholen weer beginnen? En hoe dacht je er als kind over?

10 opmerkingen:

  1. Houd op...hier moeten ze nog 2 weken , ehh nee hebben ze nog 2 weken vrij. Maar gisteren werden de schoolboeken bezorgd en de puber nam ze juichend in ontvangst om daarna uiteraard semi ongeïnteresseerd te doen.
    Ik vind zulke lange vakanties ook maar niets , ben helemaal uit het ritme!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond de schoolvakanties altijd lang duren. Gen enkele regelmaat. Plus dat de kids zich op het eind gingen vervelen.

    Ik weet niet wie er blijer was dat de school weer begon: de kinderen of ik! De eerste keer weer in en leg huis rondlopen, heerlijk. Ik voelde mij dan altijd schuldig.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als kind vond ik het ook wat te lang duren, die vakantie. Als volwassene kunnen ze voor mij niet vlug genoeg weer op school zitten want ze lanterfanten hier door Oostende (jeugdgroepen) en maken de zeedijk onveilig met hun trapauto's of "cuisse-taxe".

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van mij mag het gerust gereduceerd worden naar 6 weken... Zoonlief (3) vraagt nu ongeveer al een weekje zelf terug naar school, dat zegt genoeg! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zie mijn blogje van gisteren.

    Volgende week brengen we het kroost naar het timmerdorp waarvan ze nu al zeggen dat niet leuk te vinden...
    Vorig jaar timmerden ze naar harte lust aan een onderkomen en deden enthousiast mee aan alle andere activiteiten.
    Ze gaan gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vond de school vacantie's altijd prima .Nu heb ik er niets meer mee,geen kinderen of kleinkinderen .Ik weet vaak niet eens wanneer ze beginnen of eindigen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van 1 juli tot 1 september vind ik erg lang. Hier zes weken (jongste) en zeven weken (oudste,omdat zij naar de middelbare gaat). En maandag is het weer school voor jongste en werken voor mij. Jongste heeft er zin in, ik heel wat minder. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voor mij was het jaar het eerste jaar waarin ik niet werkte en dus ook geen vakantie had:-)
    Ik kan me wel voorstellen dat je, als je kleine kinderen hebt, blij bent dat de zomervakantie voorbij is. Ik vond het dit jaar jammer dat de vakantie voorbij was en Hubbie weer moest werken. Het was wel lekker ongedwongen zo met zijn tweetjes!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als kind kon de vakantie niet lang genoeg duren, wij speelden op straat, fietsen, zwemmen...

    Later als mama vond ik dit elke keer een moeilijke periode, wij werkten allebei en de kinderen waren nog te klein om alleen thuis te blijven, dus op zoek naar een oppas. Meestal mochten ze bij mijn ouders en elk jaar gingen ze mee op kamp met de chiro.

    Gelukkig is dit probleem van de baan, en genieten wij op onze manier van de vakantie.

    Liefs

    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vroeger konden de vakanties me niet lang genoeg duren. Maar toen had ik geen kinderen ... De eerste week van 'n lange vakantie is 't voor mij echt wennen aan 't veranderde ritme in huis: mannen die lang(er) slapen, op onregelmatige tijden iets eten/drinken, overal ligt rommel .... Op een gegeven moment raak je daar aan gewend, ga je mee op de 'flow', en dan is 't weer tijd om te gaan wennen aan 't strakke ritme. Door omstandigheden was mijn man bijna 10 weken thuis deze zomer, ik vond 't héérlijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen