Paper towns

Zoals ik hier al schreef, leende ik 3 boeken tegelijk van John Green. Hij werd in 1977 in Orlando (Florida) geboren, studeerde Engels en godsdienstwetenschappen en wilde een tijdlang priester worden in de Anglicaanse kerk. Inmiddels is hij een gevierd jeugdboekenschrijver en onderhoudt hij met zijn broer Hank een razend populaire videoblog. John woont met zijn vrouw Sarah in Indiana.

Paper towns (waar is Margo Roth Spiegelman) is ook een bijzonder indringend boek. John weet ongelooflijk knap de gevoelens en gedachtewereld van adolescenten te verwoorden.

Negen jaar oud en onafscheidelijk zijn ze – Q (Quentin) en Margo Roth Spiegelman – als ze in het park een dode man vinden. Daarna hebben ze bijna tien jaar geen contact meer. Totdat Margo op een avond op het raam van Q’s kamer klopt …

Die nacht maken Margo en Q een onvergetelijke tocht door de stad waar ze wonen. Q heeft het gevoel dat die nacht een onverbrekelijke band tussen hem en de mooie Margo wordt gesmeed. Als Margo de volgende dag verdwenen is, laat hij het er dan ook niet bij zitten.
Een bizarre raodtrip volgt, waarin Q er langzaam achterkomt dat Margo niet de persoon is die hij meende te kennen – en hijzelf evenmin.

Nu ga ik snel verder met “Het grote misschien”.

6 opmerkingen:

  1. klinkt heel spannend

    en weet je sinds gisteren nu alles van kippen???
    is er al een hok in de maak of toch maar gewoon eieren kopen?

    fijn weekend en veel leesplezier
    (we hebben hier net een pittig onweer achter de rug en aardig wat regen erbij)

    Berber

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, Berber, ik weet nog lang niet alles. We gaan eerst de zijkant van de tuin dichtmaken en dan op zoek naar hokjes en kippetjes. Het kan dus nog wel even duren.
    Ik houd jullie op de hoogte.
    Hier was het net ook donker en het rommelde wat. Een klein buitje. Nu schijnt de zon even. ;o)
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel boeiend en knap geschreven. Soms enigszins schokkend voor tere zieltjes, maar recht voor zijn raap. Beslist de moeite waard om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat lijkt mij spannend te zijn, ik zoek alvast zijn boeken op in de bib.

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wel ff wennen aan je nieuwe uiterlijk

    Berber

    BeantwoordenVerwijderen