19 keer Katherine

Opnieuw een boek uit de adolescentenkast van de bieb. Dit keer van John Green. Ik nam er meteen 3 van hem mee. “Paper town” en “Het grote misschien” liggen nog op mij te wachten.

Op de achterflap:

De ochtend nadat erkend wonderkind Colin Singleton zijn highschooldiploma had ontvangen en voor de negentiende keer was gedumpt door een meisje dat Katherine heette, ging hij in bad.

Met een vliegende start beland je midden in het leven van Colin Singleton, het wonderkind dat vele talen beheerst en in anagrammen denkt. Colin wil iets betekenen. Wanneer hij door Katherine nummer negentien aan de kant wordt gezet, neemt zijn enige vriend Hassan – in vrijwel alle opzichten Colins tegenpool – hem mee op een roadtrip, waarin hij Colin op zijn eigen onnavolgbare wijze bijstaat. Al snel stranden ze in het gat Gutshot.

Terwijl de hilarische en onverwachte situaties elkaar opvolgen vertelt de schrijver een ontroerend verhaal van een bijzondere vriendschap.

Persoonlijk:

Wanneer je een hekel hebt aan voetnoten kun je dit boek beter niet lezen. Maar liefst 84 stuks in nog geen 300 pagina’s. Ook wiskundige formules komen veelvuldig voor.
Ik vond het in elk geval de moeite waard om te lezen en ben benieuwd naar jullie mening.

Extra tip, met dank aan Berber: de website "Boekvertalers". (110829)

7 opmerkingen:

  1. Ik zet 't in ieder geval op mijn 'nog te lezen' lijstje ....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zet hem ook op mijn lijst. Het lijkt mij een goed boek...
    Bedankt voor de tip.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik krijg van de woorden "wiskundige formules" al een waas voor ogen. Mijn zwakste plek indertijd op de ULO.
    Vast geen boek voor mij,denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moet me eerst nog door Paul Auster's 'Mr. Vertigo' worstelen. Goed boek en ik wil absoluut weten hoe het afloopt, maar het is niet de meest vlotte schrijfstijl. Kan ook aan mij liggen natuurlijk. Ik onthoud John Green!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik weet het niet. LIjkt me niet zo'n mooi boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. had je dit nog/al gelezen?

    http://www.boekvertalers.nl/2007/06/13/eng-raam-man-mama-rangen-en-anagrammen/

    Berber

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb het net gelezen. Erg interessant. Ik voeg de link toe aan het berichtje. Bedankt, Berber.

    BeantwoordenVerwijderen