Edelmetalen

Bloggen is een woord wat door mijn versie van Word niet wordt herkend.
Mijn vader van 88 weet ook niet wat het is.
Toch is het voor velen al een begrip en voorziet het in een behoefte.
In een blog kun je jezelf uiten, ongeacht het aantal geïnteresseerden.
Alsof je onder de douche staat te zingen, op de wc zit te schelden of voor de spiegel gekke bekken trekt.
Hoeveel brieven blijven ongeschreven uit angst voor de reacties?
We hebben zo veel “wijze” lessen meegekregen en zijn zo vaak gewaarschuwd: “Spreken is zilver, zwijgen is goud.”
Ik vind bloggen een heel bijzondere manier om met zilver bezig te zijn.
De stilte vind je hier in goud van oud.

7 opmerkingen:

  1. Ik ben het volledig eens met je definitie en uitleg. Het liedje vind ik daarentegen niks... ik denk dat dat het bekende generatiekloofje is ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik las een paar jaar geleden in de libelle dat bloggen een vorm van dagboek schrijven is.
    Toch denk ik dat bloggen anders is meer zoals jij het uitlegt.
    Het liedje kon ik zo meezingen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben het er ook helemaal mee eens!

    En het liedje vind ik erg mooi. Ik kan het zo meezingen.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk wat je schrijft! Bloggen is een hele bijzondere manier van dingen delen, maar ook van mooie dingen schrijven en ontwerpen en van de verrassingen aanbieden aan anderen.. bijvoorbeeld deze heerlijke Golden Oldie! xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dat toch mooie muziek. Is natuurlijk nostalgie, maar toch.... Kippenvel (zonder dioxine).

    BeantwoordenVerwijderen