Zoektocht door andermans verleden

Er werd een enorme verhuisdoos aangeleverd met een opdracht. Alle doosjes, magazijnen, envelopjes en kistjes in die verhuisdoos bevatten dia's met familie- en vakantieherinneringen, die voor het nageslacht bewaard moeten worden. Prima! Daar is het ons bij Foboscan allemaal om begonnen.Wij willen uw herinneringen koesteren en archiveren. Waar krijg je dan zoal mee te maken? Cryptische omschrijvingen, een soort doktershandschrift op een bankenvelop, titels die de lading beslist niet dekken, Je ontdekt sneeuwplaatjes en Westlandse kassen tussen dia’s van Madeira Een echte uitdaging! Na een uurtje of 35, heel veel stof (uche,uche), een baaldag i.v.m. een defecte diascanner en 1466 kleurcorrecties is de klus geklaard. Het resultaat is een CD met alle dia’s in hoofdstukjes verdeeld, voor zover de aanwijzingen duidelijk en/of leesbaar waren. De gescande dia’s zijn weer ingepakt en van titels of jaartal voorzien. Het was een echt avontuur. Zoeken naar overeenkomsten in kleur, jaartal, leeftijd van de kinderen, spiegelbeelden omkeren, winter bij winter en zomer bij zomer sorteren. Een enorme klus waarvan ik heb genoten. Nu maar hopen dat onze klant dat ook doet. :)

1 opmerking:

  1. En dan krijg je binnenkort van mij ook nog een nieuwe opdracht. Ik neem je aanbod graag aan. Heb het alleen behoorlijk druk en ben er nog niet aantoe gekomen.

    Mijn klus is zo geklaard denk ik. Alles is in albums geplakt en ook nog eens op chronologische volgorde!

    BeantwoordenVerwijderen