Seizoenen

Ik ben een lentekind.
Geboren op een zondag in het voorjaar en voor altijd verknocht aan dit seizoen. Ik kan genieten van lange zomeravonden, herfstkleuren en sneeuwlandschappen, maar uiteindelijk is er maar een jaargetijde waar ik euforisch van word.

Ik krijg er enorm veel energie van. Het lengen van de dagen, de eerste groene bladknopjes, de kleuren van bloeiende heesters en zingende, flirtende merels. Verrukkelijk.

Op mijn site heb ik de vraag gesteld of mensen een voorkeur hebben voor het seizoen waarin ze geboren zijn. Dat is vaak het geval. Misschien verklaarbaar vanuit hun jeugd. Herinneringen aan feestjes en cadeautjes zullen automatisch gelinkt zijn aan die tijd van het jaar.

3 opmerkingen:

  1. Ik ben gek op de zomer. De hele dag buiten van ontbijt tot glaasje wijn voor het naar bed gaan. Gezellig met kaarsen buiten. Ik heb ook veel meer zomerkleding.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel een boeiende gedachte. Zeker ook in het eerste levensjaar is een zomerkind toch een heel ander kind dan een winterkind. De periode waarin het leert lopen, besef krijgt van de omgeving.. etc. Ik denk dat er wel iets van blijft hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op nummer 1 staat bij mij de maand mei, omdat het een maand is van uitspatting van kleur in de natuur, jong leven, lekker in de zon zitten, niet te heet, lekker fietsen en buiten zijn.

    Op nummer 2 staat de eerste helft oktober, omdat ik toen geboren ben, getrouwd ben met de liefste man die er bestaat en de kleuren in de natuur zo warm zijn. En als toefje op de taart zijn het de paddenstoelen, daar ben ik helemaal weg van.

    Rooika de rode kat

    BeantwoordenVerwijderen