Kinderziektes en startproblemen

Als startende blogger struikel ik over een paar probleempjes.
Het ligt natuurlijk aan mijn gebrekkige kennis, maar zo nu en dan gebeuren er vreemde dingen met mijn berichten. Ze worden bijvoorbeeld ongevraagd vertaald en zien er dan heel bizar uit. Ook geef ik soms een keiharde "enter" tussen 2 regels, maar die weigeren zich te laten scheiden.
Reageren op een ander blog gaat ook niet helemaal vlekkeloos. Kies ik mijn Google profiel, terwijl ik aangemeld ben, dan word ik daar onmiddellijk uitgegooid. Na een nieuwe poging tot aanmelden lukt het niet meer om mijn reactie te verzenden. Dan kies ik ten einde raad voor mijn open ID of naam + URL. Dat plaatst echter mijn profielfoto niet naast de reactie. Ik doe iets fout, maar wat?
Zijn er ervaren bloggers, die mij hierbij kunnen helpen?

5 opmerkingen:

  1. Wat betreft die enter: open je scherm in HTML bewerken en voeg daar een enter toe. Dan pakt ie em wel.

    En dat andere probleem: gek want bij mij pakt ie altijd automatisch mijn Google account. Heeft het niet te maken met de instellingen van je pc zelf?

    Vertaald? In een andere taal? Of is het meer een spellingcontrole?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HTML, OK.

    Nee, want toevallig ging het bij mijn laatste reactie wel goed. Dit is de foutmelding: bX-o61fbh. Het ging nu ook weer mis. Op mijn eigen blog nota bene. Het moet niet gekker worden.

    Echt vertaald. Er stond een Engelse haiku op mijn blog en dat was ongevraagd vertaald in een onbegrijpelijk (Nederlands)rommeltje. Ik heb het bericht daarna snel aangepast. Heeft misschien te maken met de toolbar?

    Alvast bedankt voor je hulp, Zuster.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoor wel meer over die problemen met reageren en aanmelden. Maar weet niet precies waar het aan ligt. Heeft iig niets te maken met ervaring :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank, huize Steen. Bij jouw blog ging het perfect en kwam er geen foutmelding. Das toevallig. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik moet er nog wel even aan toevoegen, dat ik intussen alles heb opgeschoond en een herstart heb gemaakt met de pc. Misschien teveel vieze "koekjes"?

    BeantwoordenVerwijderen