FOBO In(termediair)cidentjes

Er gebeuren soms onverwachte dingen in de business van mijn (v)echtgenoot. Zo bellen klanten uit Verweggistan op de vreemdste tijdstippen en is er nauwelijks peil op te trekken wanneer ze hier arriveren of wat ze precies willen. Een tijdje geleden had een Kongolese klant afgesproken om op zaterdag rond 12 uur een partij goederen te komen afhalen in Ravels. Niets mis mee, want het betrof spullen die in feite al waren afgeschreven. Hij is vrachtwagenchauffeur, handelt tussen de bedrijven door in van alles en nog wat voor zijn familie aan het thuisfront en had dat weekend een ritje Frankrijk – Rotterdam op het lijstje staan. Daar lag Ravels mooi tussenin.
Ik zit de dag ervoor! om 9 uur met boek en eerste kop koffie in staat van ontbinding op de bank en zie een enorme zilveren tankwagen met Franse belettering voor het huis stoppen. Een mooie, donkere man springt aan de passagierskant naar buiten om vervolgens tussen de struiken, door de voortuin, diagonaal naar onze voordeur te lopen. Gelukkig viel het muntje meteen, want dit was niet de eerste keer dat dingen ietsepietsie anders liepen dan gepland. Ik sluit mijn ochtendjas en spoed me naar de deur om in mijn beste ochtendFrans om een momentje geduld te vragen. Linea recta naar de slaapkamer waar mijn voddekopje nog op een oor lag. Hij sprong uit bed, fatsoeneerde zich en verwelkomde zijn veel te vroege klant. De goede man heeft daarna via de garagedeur uitgebreid gewinkeld in onze kelder en kocht zelfs meer dan hij van plan was. Robbert sprintte tijdens die winkelronde naar boven om in een recordtijd van 2 minuten een spijkerbroek en shirt aan te trekken en de broodnodige eerste slok koffie te nemen. Daarna hebben we – onder het genot van een tweede kop koffie - nog minstens een half uur zitten genieten, terwijl de ijverige man verwoede pogingen deed om alle goederen voorin de cabine te stouwen. Hij had Robberts aangeboden hulp zeer beslist geweigerd.
Tegen half 11 was de rust in Ravels weergekeerd en hebben we er samen smakelijk om gelachen. Ik ben vergeten of we toen weer gewoon naar bed zijn gegaan. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen