Autobiografietje - deel 5

We gleden de 21ste eeuw binnen en onze kinderen werden volwassen, althans voor de wet…….
Soms was het een beetje tobben met die teerbeminde nazaten.

Onze dochter woonde samen met haar nieuwe vriend in Wassenaar. Richard was gestopt met studeren en met zijn baan bij CMG en volgde lessen in de Waarheid. Robin was gestopt met het MBO en volgde de interne politie opleiding in Heerlen. Ronald doubleerde een keer teveel en moest zijn HAVO in deelcertificaten zien te halen.
O ja, ik was inmiddels van baan veranderd. Ik werd persoonlijk assistente van de commercieel directeur van Verbunt Wijnkopers. Bij deze turbulente firma met zeer bijzondere managers ben ik 3 jaar blijven plakken. Weer veel geleerd in diverse opzichten.

Eind 2004 lag er nog maar 1 ei in ons nest en ik ging voor de lol huisje shoppen op internet. Daar struikelde ik over een huis in Ravels met zoveel vierkante meters, dat ik achter mijn pc al begon te zweven. Dat kon toch niet waar zijn? Het huis kostte evenveel als het onze in de Markenstraat en het was 4 keer zo groot….. We gingen even kijken en werden op slag verliefd. Wij rekenen, tekenen, piekeren en informeren: waar zat het angeltje? Robbert huurde in die periode een opslagruimte bij Shurgard en betaalde daar 400 euro per maand voor. Het huis in België had 200 vierkante meter kelderruimte. Dus ..…jeetje ….. ja …... wij gingen zelfs geld besparen ….. toch? Wij kochten het huis en zetten dat van ons in de verkoop. En dan maar wachten op kijkers en kopers, nietwaar? Al met al zijn we anderhalf jaar met 2 huizen blijven zitten. Dat was een heel duur geintje.
In april 2005 emigreerden Robbert, Ronald en ik. Het gras in Tilburg groeide echter gewoon door en ook de spinnen zagen het daar wel zitten. Twee huizen, twee tuinen en twee hypotheken. Ik kan het iedereen afraden.

2005 en 2006 waren in meerdere opzichten tropenjaren met nieuwe liefdes, heftige gebeurtenissen, zorgen en verdriet. Een goede vriend werd ziek en overleed binnen enkele maanden en veel te jong. Nog zoveel plannen. Op een nare manier verloor ik mijn baan en buiten het emotionele aspect kwam dit financieel ook vreselijk ongelegen. De peettante van Robbert - laatste van haar generatie - overleed plotseling aan een beroerte. In een klap een dierbaar mens verloren en ontelbare historische anekdotes.
De relatie van onze dochter strandde en beide partijen moesten helemaal opnieuw beginnen. Zo verloren we voor de tweede keer een schoonzoon na 5 jaar.
Richard koos voor de Waarheid en vond zijn toekomstige vrouw Asha. We genoten van hun heerlijke prille liefde en hadden tegelijk moeite met hun keuze, die in onze ogen onvrijheid inhield. Robin werd hoofdagent en woonde eerst alleen in zijn eerste eigen huisje. Tot Vicky langzaam maar zeker bij hem introk.
Ronald moest voor 1 januari 2006 hals over kop terug naar Nederland en werd tijdelijk in het huis van Robin geparkeerd. Hij bleek namelijk buiten de nieuwe zorgverzekering te vallen als hij (volwassen man zonder studie of werk) bij ons in België bleef wonen. Hectische tijden ……
Wat waren wij opgelucht toen we in de zomer van 2006 eindelijk de sleutel aan de nieuwe bewoners konden overhandigen. We begonnen ons huizentrauma te verwerken en gingen nu pas echt genieten van ons Vlaamse thuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen